Branża PR: znaczna lojalność pracowników
2008-09-11 00:13
Przeczytaj także: Praca w branży PR mało atrakcyjna?
Przyczyny podjęcia nowej pracy w branży PR
Identycznie jak rok wcześniej po 18% respondentów jako przyczyny przyjęcia nowej pracy wskazało: ciekawe wyzwania zawodowe oraz możliwość zdobycia doświadczenia. 13% ankietowanych, tak samo jak w 2007, wybrało odpowiedź „możliwość nawiązania ciekawych kontaktów”. Dla młodszych respondentów (grupa poniżej 30 roku życia) częściej niż dla starszych była ważna jasna ścieżka kariery zawodowej.
W swojej pracy PR-owcy cenią...
fot. mat. prasowe
Powody pozostania w obecnej pracy (lata 2007, 2008)
Wśród respondentów wskazujących jasną ścieżkę kariery zawodowej jako powód pozostania w obecnej pracy aż 81% stanowią osoby poniżej 30 roku życia.
Jak długo pozostaną w obecnej pracy
50% respondentów zamierza pozostać w swoim obecnym miejscu zatrudnienia nie dłużej niż 2 lata. 24% nie robi w ogóle takich planów, w zeszłym roku – 26% ankietowanych.
Respondenci z grupy wiekowej powyżej 30 roku życia częściej deklarują chęć pozostania w obecnym miejscu zatrudnienia ponad 5 lat.
Branży nie opuszczają...
Ponad 80% respondentów zamierza w przyszłości pozostać w branży public relations, przy czym w porównaniu z zeszłym rokiem o 3% (z 38% do 41%) wzrosła liczba odpowiedzi „zdecydowanie tak”. Sprecyzowanych planów w tym względzie nie ma 12% osób biorących udział w badaniu.
fot. mat. prasowe
Plusy pracy w branży PR (lata 2007, 2008)
Respondenci – mężczyźni częściej jako plusy pracy w PR wskazują: ciekawe kontakty oraz szansę na rozwój zawodowy. Dla kobiet większe znaczenie ma szansa wpływania na opinię publiczną.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl