eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce VI-VIII 2008

Internet w Polsce VI-VIII 2008

2008-10-07 13:53

Internet w Polsce VI-VIII 2008

Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie czerwiec - sierpień 2008 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, wynika że łącze stałe jest nadal najbardziej popularną formą połączenia z Internetem w Polsce.

Przeczytaj także: Internet w Polsce IV-VI 2008

Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 70,7 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17,6 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (27,2 proc.) oraz powyżej 5 lat (32,6 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów

Zwyczaje internautów







Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 87 proc. respondentów) lub pracy (25,8 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 6,2 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 1,6 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu ilości stałych łącz nie zmieniła się w porównaniu do badania z kwiecień - czerwiec 2008 r. i wyniosła 77,2 proc. Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 5,1 proc. wskazań, który wyprzedził modem (dial-up) z 3,1 proc. wskazań w VI-VIII 2008 (w porównaniu z zestawieniem z IV - VI 2008).

Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Podział ze względu na płeć wyrównał się i wynosi 50 proc. dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Jeśli zaś chodzi o wiek w okresie VI-VIII 2008 wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (37 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (33 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych

Rankingi portali internetowych

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (29 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 16 i 13 proc.).

W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 59,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 53 proc. znajduje się Allegro, na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 51,9 proc. wskazań. Na ostatniej pozycji natomiast pojawiła się strona Neostrada z 6,7 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 86,2 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,3 proc., a na trzecim Onet.pl z 59,9 proc. Na kolejnych miejscach, bez zmian, uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Orange z 16,5 proc. wskazań.

Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie czerwiec - sierpień 2008 roku na próbie 5014 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.


Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: