Zarządzanie informacją: istotna strategia
2008-11-11 01:23
![Zarządzanie informacją: istotna strategia Zarządzanie informacją: istotna strategia](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zarzadzanie-informacja/Zarzadzanie-informacja-istotna-strategia-26438-200x133crop.jpg)
Czy Twoja firma posiada strategię zarządzania informacjami? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zarządzanie informacjami w firmach
Wyniki badań sfinansowanych przez EMC, a przeprowadzonych przez Economist Intelligence Unit (EIU) podkreślają strategiczne znaczenie zarządzania najważniejszymi zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw oraz formalnych reguł i procesów, które określają sposoby kontrolowania, udostępniania i wykorzystywania informacji przez pracowników i interesariuszy.fot. mat. prasowe
Czy Twoja firma posiada strategię zarządzania informacjami?
Czy Twoja firma posiada strategię zarządzania informacjami?
Ankieta przeprowadzona przez EIU wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla największych przedsiębiorstw z całego świata dotyczyła korzyści, wyzwań i ryzyka związanego z opracowywaniem strategii zarządzania informacjami dla przedsiębiorstwa. Aż 77% respondentów przewiduje, że zarządzanie informacjami będzie odgrywało istotną rolę w osiąganiu sukcesu przez daną firmę w roku 2011. Jednocześnie 68% uważa, że złożoność problemów związanych z zarządzaniem informacjami wzrośnie w tym samym okresie. Z kolei niemal dwie trzecie (62%) respondentów stwierdziło, że ich przedsiębiorstwa nie maja opracowanego programu zarządzania informacjami, co jest niepokojące i może oznaczać, że wiele przedsiębiorstw okaże się nieprzygotowanych do nowych warunków narzucanych przez prawodawstwo, a ich poufne informacje będą niepotrzebnie narażone na ryzyko.
fot. mat. prasowe
Jak ocenił(a)byś zdolność Twojej firmy do ochrony poufnych informacji?
Jak ocenił(a)byś zdolność Twojej firmy do ochrony poufnych informacji?
„W miarę jak firmy – zarówno małe, jak i duże – zaczynają traktować problemy wykorzystywania i przekazywania informacji w sposób strategiczny, niezmiernie ważne staje się tworzenie standardowych zestawów reguł i procedur do celów zarządzania zabezpieczeniami, wykorzystaniem i dystrybucją informacji w firmie i poza nią” – powiedziała Debra D’Agostino, zastępca dyrektora Economist Intelligence Unit ds. badań nad przemysłem i zarządzaniem na obszar Ameryki.
![Dział marketingu a zarządzanie wiedzą Dział marketingu a zarządzanie wiedzą](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dzial-marketingu/Dzial-marketingu-a-zarzadzanie-wiedza-26726-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl