Polityka antydyskryminacyjna w TP SA
2008-11-12 13:40
Przeczytaj także: TP SA musi zapłacić 20 mln zł kary
Zjawisko dyskryminacji pozacenowej, czyli pogarszania sytuacji klientów innych operatorów np. poprzez dostarczanie im usług z opóźnieniem czy przewlekłe usuwanie usterek i awarii, może być jednym z głównych powodów do podjęcia decyzji o podziale TP. Cykliczne publikowanie wskaźników KPI (Key Performance Indicators) pozwoli na bieżący monitoring traktowania alternatywnych operatorów przez TP.Zdaniem TP operator ten często bardziej dba o klientów alternatywnych operatorów niż własnych. Ma to wynikać z kar umownych przewidzianych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (np. krótsze czasy naprawy uszkodzeń internetowych, lepsza jakość dostarczanych danych technicznych czy czas dostarczania hurtowej odsprzedaży abonamentu).
Brak dyskryminacji pozacenowej nie oznacza jednak dokładnie tego samego traktowania wszystkich operatorów, ponieważ występujące różnice mogą wynikać z różnych czynników, np. wielkości zamówienia, miejsca dostarczania usługi czy uwarunkowań infrastruktury teletechnicznej.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl