Europa: uzależnienie od Internetu rośnie
2008-11-26 12:11
Europa przekształca się w kontynent pożądających treści "siecioholików" - wynika z badania pt. "European Connectivity", przeprowadzonego wśród 5.000 użytkowników online przez firme Advanced Micro Devices - AMD, zajmująca się wdrażaniem innowacyjnych technologii komputerowych. Sponsorowane przez AMD badanie, przeprowadzone wespół z firmą badawczą YouGov wykazało, że 77% respondentów nie może już żyć bez codziennego dostępu do Internetu.
Przeczytaj także: Sprzedaż notebooków I 2005
To wynik wyższy nawet w porównaniu z używaniem samochodu (54%) czy pralki (61%). Ta tendencja jest zgodna z wynikami wcześniejszego badania AMD, który wykazało, że prawie wszyscy respondenci (99%), potrafiliby rozstać się ze swoją kamerą cyfrową, Blackberry albo odtwarzaczem MP3 ale nie z notebookiem."Wszystkie badania wskazują, że podstawowym kryterium, które biorą pod uwagę klienci, podejmując decyzję - notebook czy komputer stacjonarny - są możliwości wykorzystywania. Dostarczając zrównoważoną platformę produktów, zoptymalizowaną dla różnego zastosowania różnych modeli komputerów - zwłaszcza skupiając się na używaniu ich w domu, pracy oraz do zabawy - otrzymamy prawdopodobny klucz do spełnienia wymagań "klientów jutra". Notebooki nie są już tylko kojarzone z elastycznością i większą mobilności w pracy. Użytkownicy wymagają od nich dostarczania prawdziwych doświadczeń medialnych w HD. Ponieważ funkcjonowanie komputerów i procesy technologiczne wciąż przyspieszają, klienci mogą oczekiwać zespolenia multimedialnej jakości i możliwości połączenia z siecią. Wyniki badania wykazały, że AMD wybierała do tej pory słuszną strategię i jest gotowa na dostarczanie zaawansowanych procesorów oferujące grafikę HD w przenośnych, multizadaniowych komputerach, w standardzie Ultimate Visual Experience(TM)," powiedział Nigel Dessau, SVP i CMO w AMD.
Pożądanie treści
Głównym czynnikiem powodującym uzależnienie od sieci, wydaje się być nieodparte pragnienie treści internetowych. Europejczycy klikają myszką zaraz po kliknięciu aparatem a 81% respondentów powiedziało, że wgrywali do sieci cyfrowe zdjęcia w minionym roku. Ta tendencja zachowań klientów i dzielenia się treścią w Internecie odzwierciedlana jest również w przypadku filmów video i muzyki. 77% ankietowanych w Europie, oglądało filmy video na YouTube lub podobnych stronach a 66% pobierało muzykę.
To wizualne pragnienie, może być po części wytłumaczone miłością europejskich użytkowników Internetu do gier. 76% respondentów przyznało się do zaangażowania w gry w ostatnim roku zarówno na notebookach, jak i komputerach stacjonarnych. Ponadto 51% ankietowanych pobierało a 43% udostępniało filmy przez ostatni rok. Dodatkowo, 14% respondentów potwierdziło oglądanie filmów Blu-ray, zaznaczając, że ta właśnie technologia jest w tej chwili w Europie na szczycie.
"Komputery osobiste, jako podstawowe urządzenia cyfrowej rozrywki stały się wszechobecne a klienci uznali wartość posiadania w jednym urządzeniu zarówno centrum zarządzania, jak i olbrzymiego wyboru treści z pełnej biblioteki rozrywki. Czy to notebook, czy komputer stacjonarny, możliwości nowoczesnych komputerów osobistych pozwalają na stosowanie filozofii - "wszystkie urządzenia w jednym" a potencjalne zastąpienie telewizji w przyszłości nie jest tak nierealne jak nam się wydawało," powiedział Jochen Polster - dyrektor marketingu i EMEA w AMD.
Koncentracja na poprawie jakości obrazu
Wyniki badania wykazały również, że klienci oczekują od swoich notebooków możliwości doświadczenia obrazu w HD. Prawie połowa (46%) respondentów powiedziała, że grafika odgrywa olbrzymią rolę podczas podejmowania decyzji o zakupie notebooka. Lepszego obrazu oczekuje jednak większa liczba mężczyzn (51%) niż kobiet (37%). Interesujący jest również fakt, że 59% ankietowanych osób w wieku 18 - 24 lat uznało jakość grafiki za jeden z istotnych elementów, jakie rozważają przed nabyciem notebooka.
Przeczytaj także:
Uzależnienie od mediów społecznościowych nam nie grozi?
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl