Usługi bankowe wybieramy przez Internet
2008-12-24 00:04

Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produ © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy internauci szukają znajomości w sieci
Z badania wynika, że spośród osób, które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produkt bankowy, 39% korzystało z rad profesjonalistów, takich jak przedstawiciele bankowi czy doradcy finansowi. Ciekawe jest jednak to, że Internet aż dla 38% badanych stanowił główne źródło informacji.fot. mat. prasowe
Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produ
Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produkt bankowy
Z badania wynika, że w odróżnieniu od produktów ubezpieczeniowych, internauci zainteresowani produktem finansowym najchętniej poszukują informacji na stronach internetowych banków - 76% badanych. Wskazuje to na dużą świadomość klientów banków, ale wciąż aż 40% ankietowanych rozpoczynało rekonesans od wyszukiwarki internetowej, a 32% zaglądało do serwisów finansowych, takich jak Bankier.pl. czy Money.pl.
Gdy ankietowani potrzebują pożyczki konsumpcyjnej, najczęściej szukają informacji w Internecie - 34% badanych. Tych, którzy w pierwszej kolejności zdecydowali się na bezpośrednią rozmowę z pracownikiem banku jest mniej, bo tylko 31%. Trzecim źródłem informacji jest telewizja, z której 15% badanych czerpie wiedzę o pożyczkach. Co ciekawe, jeszcze rzadziej niż z telewizji internauci dowiadują się o kredytach konsumpcyjnych od rodziny i przyjaciół, którzy są najczęstszym źródłem informacji jedynie dla 13% ankietowanych.
![Czego Polki szukają w sieci? [© Freepik] Czego Polki szukają w sieci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/internauci/Czego-Polki-szukaja-w-sieci-265088-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl