USA: zakupy online w czasie pracy
2008-12-24 11:28
Po raz kolejny nadchodzi w roku czas by napić się eggnoga (gęsty napój z mleka i jaj, z dodatkiem cukru, przypraw i alkoholu, serwowany tradycyjnie w USA na Boże Narodzenie - przyp. red), czas dobrej nowiny oraz oczywiście czas zakupów online w biurze. Prawie jedna trzecia (29%) pracowników - proporcjonalnie do wyników badań z 2007 r. - planuje zrobić w tym roku świąteczne zakupy online w pracy, z zastrzeżeniem, że odbędzie się to w czasie lunchu bądź w przerwie w pracy.
Przeczytaj także: Święta 2008 w USA: rosną zakupy online
Z drugiej jednak strony połowa pracodawców zamierza monitorować użycie Internetu przez swoich pracowników - wynika z nowego badania CareerBuilder.com, przeprowadzonego pomiędzy 21 sierpnia a 9 września 2008 r., wśród ponad 5.600 pracowników w USA i ponad 3.000 menedżerów z działów HR.Wybuch przedświątecznej gorączki handlowej w USA, datowany na tzw. "Cyber Monday", czyli jak ustaliła Krajowa Federacja Sprzedawców Detalicznych w USA (ang. National Retail Federation) - pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, miał znaczący wpływ na produkcyjność w miejscu pracy. Z pośród tych, którzy zaplanowali świąteczne zakupy online w pracy 43% pracowników z góry założyło, że zajmie im to ponad godzinę, 23% uznało, że ponad dwie godziny a 13% powiedziało, że zamierza wybierać prezenty przez trzy godziny lub więcej.
"W związku z tym, iż pracodawcy niechętnie będą pozwalać pracownikom na świąteczne zakupy online w czasie pracy, również i pracownicy powinni mieć świadomość polityki internetowej w przedsiębiorstwie i powinni wiedzieć, że ponad jedna czwarta ankietowanych pracodawców monitoruje spędzony przez swoich pracowników online czas i odwiedzane przez nich strony. Pracownicy powinni więc zdecydować, czy najlepszym rozwiązaniem jest przeznaczanie na świąteczne zakupy online czasu na lunch lub przerwy w pracy."
Wykorzystanie Internetu w biurze
Wyszukiwanie: 61% ankietowanych pracowników używało w pracy Internetu, wyszukując nie związanych z pracą informacji. Wśród nich 37% powiedziało, że spędza średnio ponad 30 min czasu pracy, na różne czynności online nie związane z pracą a 18% stwierdziło, że poświęca na nie średnio godzinę lub więcej.
E-mail: Jeśli chodzi o cyfrową korespondencję - 20% badanych pracowników wysłało dziennie sześć lub więcej nie związanych z pracą wiadomości e-mail. Wśród nich, 22% pisze swoje prywatne maile w czasie zwykłego dnia pracy ponad 30 minut.
Blogi: 9% pracowników objętych badaniem posiada prywatnego bloga. Blisko jedna czwarta (23%) z nich, poświęca czas pracy na umieszczanie na nim swoich wpisów a 9% z tych pracowników zajmuje to tylko ok. 15 min w czasie zwykłego dnia pracy.
Społeczności internetowe: 41% ankietowanych pracowników posiada swój profil na MySpace, Facebook lub innej stronie skupiającej społeczności internetowe. Ponad jedna trzecia (35%) pracowników spędza w pracy czas na swoim profilu a 8 procentom z nich zajmuje to ponad 30 minut dziennie.
Komunikatory internetowe: 20% pracowników rozmawia w czasie pracy przez komunikator co najmniej raz w tygodniu.
Przeczytaj także:
Święta 2008 w USA: zakupy głównie online
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl