Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
2009-02-03 13:01

Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, N=1600) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
Wyniki badania wskazują na bardzo wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (97,3%).Niemalże połowa respondentów posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy (44,1%). Czterech na dziesięciu użytkuje tylko aparat komórkowy, a jeden na siedmiu tylko aparat stacjonarny. Tylko jeden badany na pięćdziesięciu (2%) nie posiada żadnego aparatu telefonicznego.
RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ
W 2007 roku 58,4% Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym.
fot. mat. prasowe
Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, N=1600)
Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, N=1600)
Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, która jest podstawowym operatorem dla 84,3% respondentów posiadających telefon stacjonarny. Udział pozostałych operatorów nie przekracza w indywidualnych przypadkach 5%.
Telefon stacjonarny jest przede wszystkim ważnym narzędziem kontaktu w rozmowach lokalnych. Częstotliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w rozmowach lokalnych jest bardzo wysoka, ponieważ 43,9% badanych korzysta z niego codziennie, a połowa badanych (50,6%) kilka razy w tygodniu (suma wskazań „3-5 razy w tygodniu” i „1-2 razy w tygodniu”).
Wyniki sondażu wskazują na całkiem umiarkowaną satysfakcję klientów z usług świadczonych przez operatorów telefonii stacjonarnej. Najwyżej respondenci ocenili Telekomunikację Polską - średnia 3,9 i Netię – 3,8 w pięciostopniowej skali. Telefonia Dialog uzyskała średnią ocenę 3,5. Niżej ocenieni zostali operatorzy: Tele2 i NOM – średnia ocena 3,3.
fot. mat. prasowe
Potencjalne powody rezygnacji z usług operatora (w %, N=934)
Potencjalne powody rezygnacji z usług operatora (w %, N=934)
Zgodnie z wynikami sondażu, rynek usług telefonii stacjonarnej posiada tendencje do zmiany. Co prawda sześciu na dziesięciu badanych nie planuje zmiany dotychczasowego operatora, ale co piąty ankietowany (21,2%) rozważa jednak zmianę operatora w najbliższej przyszłości.
Jako alternatywnego operatora telefonii stacjonarnej badani najczęściej wskazują Netię (25,9%) oraz Telefonię Dialog (5,1%). Mniej niż co dwudziesty badany wspomina o Tele2 (4,1%) oraz Telekomunikacji Polskiej (2,0%).
![Telekomunikacja: usługi wiązane coraz tańsze [© Nmedia - Fotolia.com] Telekomunikacja: usługi wiązane coraz tańsze](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/telekomunikacja/Telekomunikacja-uslugi-wiazane-coraz-tansze-153670-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl