Więcej respektu dla pań!
2004-01-18 00:34
Przeczytaj także: Kobiety na rynku pracy. Polska na 7. pozycji w krajach OECD
Podczas targów Consumer Electronics Show organizatorzy przeprowadzili badanie dotyczące obsługi pań pragnących dokonać zakupów na licznych stoiskach imprezy. Zaaranżowany test pokazał, w jak dużej mierze zachowanie sprzedawców jest uzależnione od płci klienta."Nasze klientki doświadczają braku szacunku" – mówi bez ogródek Dave Williams, wiceprezes działu badań i analiz w sieci sklepów Best Buy. "Są ignorowane i peszone przez nieuprzejmych sprzedawców".
Okazuje się, że blisko połowa kobiet planujących kupno urządzenia elektronicznego zabiera ze sobą do sklepu mężczyznę, gdyż obawia się, że bez takiego towarzystwa będzie gorzej traktowana. W niepoważnym traktowaniu pań celują szczególnie młodzi sprzedawcy, co sprawia, że kobiety czują się dyskryminowane.
Problem jest na tyle poważny, że producenci w obawie przed utratą części klienteli zaczynają go dostrzegać i podejmują działania zapobiegawcze. Na zmianę wizerunku branży trzeba będzie jednak jeszcze poczekać: w chwili obecnej sektor nowych technologii traktuje panie tak, jak sprzedawcy samochodów w latach 80-tych. A przecież odkąd korzystanie z komputerów przestało być domeną nastoletnich zapaleńców, a stało się elementem codziennego życia, również kobiety mają prawo do miłej obsługi.
![8 marca: bardziej święto równości płci niż Dzień Kobiet [© Freepik] 8 marca: bardziej święto równości płci niż Dzień Kobiet](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rownosc-plci/8-marca-bardziej-swieto-rownosci-plci-niz-Dzien-Kobiet-265202-150x100crop.jpg)
oprac. : 4Press