Millward Brown SMG/KRC na zlecenie sieci biur nieruchomości Metrohouse S.A. przeprowadził badania na temat korzystania z usług biur nieruchomości przez osoby poszukujące do zakupu nieruchomości. Wynika z niego, że Polacy wciąż są nieufni co do zawodu pośrednika.
Przeczytaj także:
Zakup nieruchomości: pośrednicy za drodzy
Czy kupując nieruchomość zamierza Pan(i) skorzystać z usług pośrednictwa agencji nieruchomości?
Czy kupując nieruchomość zamierza Pan(i) skorzystać z usług pośrednictwa agencji nieruchomości?
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Usługi pośredników w obrocie nieruchomościami w porównaniu do sytuacji w Europie Zachodniej, czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie niemal każda transakcja jest nadzorowana przez brokera, są w Polsce nadal umiarkowanie popularne. Wśród badanych respondentów deklarujących chęć zakupu nieruchomości 20% twierdzi, że przy poszukiwaniach będzie wspierać się pośrednikiem. 40% respondentów zamierza poszukiwać ofert bezpośrednio. Znamienny jest fakt, że aż 34% badanych pomimo faktu poszukiwania nieruchomości w najbliższej przyszłości nie potrafi odpowiedzieć, czy będzie poszukiwać na własną rękę, czy też wspierać się biurem pośrednictwa.
Dlaczego zamierza Pan/Pani skorzystać z pośrednictwa agencji nieruchomości?
Dlaczego zamierza Pan/Pani skorzystać z pośrednictwa agencji nieruchomości?
Kliknij, aby przejść do galerii (3)
Dla osób, które zdecydowały się na współpracę z pośrednikiem największe znaczenie ma bogata oferta prezentowana przez biura nieruchomości, fachowa i profesjonalna pomoc i doradztwo, a także bezpieczeństwo transakcji, a co za tym idzie pewność dokonywanego zakupu. Natomiast najmniejsze znaczenie ma pomoc w negocjacjach ceny oraz pomoc w uzyskaniu kredytu.
W badaniu zapytano też respondentów, które z oferowanych przez biuro nieruchomości usług są dla nich najbardziej istotne. Największy odsetek poszukujących mieszkań uważa za bardzo ważne „szczegółowe sprawdzenie nieruchomości pod względem prawnym i technicznym” (48%). Również wyszukiwanie nieruchomości oraz pomoc prawna przy transakcji mają dla respondentów szczególnie istotne znaczenie (odpowiednio 43% i 42%).
Jakie usługi agencji nieruchomości są dla Pana(i) najbardziej istotne?
Jakie usługi agencji nieruchomości są dla Pana(i) najbardziej istotne?
Kliknij, aby przejść do galerii (3)