Outsourcing back-office 2008
2009-05-30 12:22
![Outsourcing back-office 2008 Outsourcing back-office 2008](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-uslug-outsourcingowych/Outsourcing-back-office-2008-32650-200x133crop.jpg)
Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Outsourcing usług: kto korzysta?
W porównaniu do poprzedniego badania wykonanego w 2006 roku, jedną z kluczowych zmian zaobserwowanych na rynku jest przekazywanie uprawnień decyzyjnych dotyczących outsourcingu na wyższe szczeble zarządzania. Spośród badanych spółek, największy odsetek firm, w których decyzje o outsourcingu podejmuje zarząd znajduje się w sektorze handlu (67%) i produkcji (52%). Także w branży transportowej i finansowej średnio 50% tego typu decyzji podejmowanych jest na najwyższych szczeblach zarządzania.fot. mat. prasowe
Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd
Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd
ArchiDoc zauważa, że decyzje o przekazaniu poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa zewnętrznym podwykonawcom powinny być rozważane w oparciu o ocenę strategiczną oraz analizę potrzeb firmy. Błędem jest podejmowanie ich jedynie na poziomie operacyjnym, ponieważ w takim wypadku trudniejsze może być zmaksymalizowanie korzyści wynikających z kontraktu outsourcingowego. Zaobserwowany trend wskazuje, że systematycznie wzrasta znaczenie wpływu automatyzacji procesów back-office na rozwój firmy. W wyniku tego outsourcing zarządzania dokumentacją coraz częściej uwzględniany jest w strategii rozwoju przedsiębiorstw.
„Praktyka pokazuje, że w ostatnich latach zewnętrzne zarządzanie administracyjnym zapleczem firm staje się coraz bardziej powszechne. Z outsourcingu procesów back-office korzystają przede wszystkim instytucje finansowe, firmy handlowe oraz przedsiębiorstwa z sektora transportu i energetyki. Wydzielenie na zewnątrz działań związanych z zarządzaniem dokumentacją jest elementem długofalowych strategii coraz większej liczby firm, ponieważ stanowi źródło wymiernych korzyści, takich jak wzrost efektywności, oszczędność czasu i pieniędzy” – mówi Piotr Cholewa, Prezes Zarządu ArchiDoc.
![Polska jako atrakcyjny rynek outsourcingu? [© Syda Productions - Fotolia.com] Polska jako atrakcyjny rynek outsourcingu?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/outsourcing-uslug/Polska-jako-atrakcyjny-rynek-outsourcingu-d8i3B3.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl