Rosyjski Internet z potencjałem
2009-07-25 12:39
Przeczytaj także: Kto zagląda na rosyjskie strony internetowe?
Najlepsze rezultaty wśród reklamodawców promujących się w rosyjskim Internecie uzyskują ci, którzy prezentują swoje usługi i/lub towary w grupie docelowej - mieszkańcy Moskwy i regionu moskiewskiego w wieku 24 - 44 lata.
Reklama kontekstowa w Runecie
fot. mat. prasowe
Średnia stawka za kliknięcie
Korzyści wyszukiwarek
Wyszukiwarki Runetu zarabiają rocznie 300 mln $. Dziennie użytkownicy wpisują ok. 50 mln zapytań. Wartość Yandexu szacuje się obecnie na 1,5 - 2 mld $.
Jak podaje portal Reklaming.ru, wydatki na reklamę w rosyjskim Internecie w pierwszej połowie 2008 wzrosły o 73%. Wydatki na reklamę kontekstową wzrosły o 83% i osiągnęły pułap 161 mln $. Wiodącymi reklamodawcami Runetu pozostają koncerny samochodowe (24 mln $). Wśród najważniejszych graczy na rynku reklamy kontekstowej w Runecie niezmiennie są Yandex i Biegun (przypada na nie 90% rynku).
fot. mat. prasowe
% udział wyszukiwarek w rynku
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl