Branża PR: nastroje w II kw. 2009
2009-09-04 04:10
Przeczytaj także: Branża PR: nastroje w IV kw. 2009
Fahrenheit PR to pierwsza edycja zestawienia analizującego nastroje w branży PR; zostało ono przeprowadzone w końcu czerwca metodą wywiadów telefonicznych i będzie ukazywać się cyklicznie co kwartał. Pierwsze badanie dotyczy II kwartału 2009 roku i składa się z 30 wykresów, które obrazują sytuację i prognozy dla branży PR w różnych aspektach. Na podstawie ich poszczególnych wyników ustalono tak zwany PR Index.Podsumowujący badanie PR Index pokazuje w formie liczbowej, jakie nastroje panują w branży obecnie, a jakie będą panowały w najbliższej i trochę dalszej perspektywie. Każdej odpowiedzi w badaniu przyznano w tym celu punkty w skali od – 10 do 10. Następnie odpowiedzi zostały zsumowane oraz uśrednione. W wyniku tych operacji okazało się, iż w branży PR nastroje, mimo kryzysu, nie są złe.
Jak zauważył, komentujący analizę Andrzej Godewski badanie Fahrenheit PR pokazuje, że „polski rynek public relations nie tylko nie ma gorączki ale nawet trudno w jego sytuacji mówić o stanie podgorączkowym. Zdecydowana większość badanych agencji ma się dobrze i bardzo dobrze, nie narzeka na brak klientów i z optymizmem myśli o najbliższej przyszłości. Można odnieść wrażenie, że poziomy przychodów z bardzo dobrych lat 2007-2008 zostaną przynajmniej utrzymane i jedyną oznaką kryzysu w polskim PR będzie spowolnienie wzrostu.”
Ogólny PR Index wyniósł 1,9. Na 10 uwzględnionych wskaźników, w 9 index znalazł się powyżej 0. Jedyny ujemny wskaźnik to aktualny poziom inwestycji w branży PR – wynosił on -0,39.
fot. mat. prasowe
![Branża PR: nastroje w III kw. 2009 Branża PR: nastroje w III kw. 2009](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-PR/Branza-PR-nastroje-w-III-kw-2009-39419-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl