System wartości w firmach 2009
2009-12-04 14:00
Przeczytaj także: Jakość a system wartości firmy
Ponadto z raportu wynika, że:
- Satysfakcja klienta ciągle zajmuje wysoką pozycję we wszystkich krajach z wyjątkiem Hiszpanii oraz Włoch.
- Przejrzystość pozostaje jedną z najważniejszych wartości dla firm międzynarodowych. Zajmuje również wysoką pozycję we Francji oraz w Wielkiej Brytanii.
- Wartość, jaką jest środowisko była często podkreślana w Austrii oraz w Hiszpanii.
- Odpowiedzialność społeczna zdobyła wysoki wynik w Niemczech i w Holandii, dzięki czemu znalazła się w tej grupie.
- Sukces stanowi bardzo silną wartość na Ukrainie (2. miejsce), z czego w dużej mierze wynika tak wysoka pozycja tej wartości w ogólnym rankingu.
- Know-how to istotna wartość na Ukrainie (4. miejsce), w USA, Austrii oraz w Niemczech.
W raporcie określona została również trzecia grupa, zawierająca 3 wartości (zajmujące pozycje od 8. do 10.), które w 11 krajach oraz w firmach międzynarodowych są wymieniane przez firmy rzadziej, ale w co najmniej 10% przypadków.
-
Odpowiedzialność jest wartością, którą czasem trudno oddzielić od odpowiedzialności społecznej, jest ważną
wartością w Niemczech, Francji oraz w Hiszpanii i firmach międzynarodowych. - Duch współpracy (2. pozycja we Francji) zajmował wysokie miejsce w firmach międzynarodowych.
- Szacunek zajmuje drugą pozycję w firmach międzynarodowych oraz 4. we Francji.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze wartości - Polska na tle świata
Najpopularniejsze wartości - Polska na tle świata
W Polsce na 349 przebadanych firm, tylko 103 (czyli 29,5%) jasno deklaruje, że posiada własny system wartości.
Tak jak w roku 2006 rankingi wartości polskich firm są dość bliskie ogólnemu profilowi i 5 najwyższych wartości jest takich samych. Dwie wartości, które otrzymały wynik powyżej tych odnotowanych w innych krajach to etyka (17,5%) i duch przedsiębiorczości (11%).
Raport podaje, iż można również wskazać, iż podtrzymywany rozwój i środowisko osiągają w Polsce wyniki powyżej średniej, podczas gdy odpowiedzialność społeczna poniżej średniej. W roku 2009 Polska wychodzi powyżej średniej w przypadku Moral values. Przejrzystość zajmuje 4. miejsce, etyka 8. (porównywalne do 18. w rankingach ogólnych). Wartości dot. relacji mają również duże znaczenie, chociaż w mniejszym stopniu: szacunek na miejscu 9., zaufanie na 10.
Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2009” przygotowany pod patronatem PKPP Lewiatan to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 11 krajach świata, m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, we Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, w Indiach i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.
Przeczytaj także:
System wartości w firmach 2013
![System wartości w firmach 2013 [© Torbz - Fotolia.com] System wartości w firmach 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wartosci-spoleczne/System-wartosci-w-firmach-2013-112285-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
wartości społeczne, zarządzanie firmą, badania firm, system wartości, polskie firmy, etyka w biznesie