Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
2009-12-16 10:19

Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta w danym kraju (w mld USD) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
Podczas badania konsumentów zapytano o ich oczekiwania oraz propozycje zmian niezbędnych do poprawienia jakości ich doświadczeń związanych z obsługą klienta. Badanie zostało przeprowadzone w 16 krajach: Australii, Brazylii, Chinach, Czechach, Francji, Holandii, Indiach, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Nowej Zelandii, Polsce, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i Włoszech.fot. mat. prasowe
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta w danym kraju (w mld USD)
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta w danym kraju (w mld USD)
fot. mat. prasowe
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta wg branż (w mld USD)
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta wg branż (w mld USD)
W zeszłym roku firmy świadczące usługi finansowe odnotowały straty przychodów wynoszące ponad 44 mld USD. Straty wśród dostawców telewizji kablowej i satelitarnej wyniosły 37 mld USD. Dostawcy usług bezprzewodowych i internetowych stracili 36 mld USD, a branża usług naziemnych 33 mld USD. Według badania średnia wartość każdego straconego klienta wynosi 243 USD rocznie. Straty zostały zdefiniowane jako przeniesienie transakcji do konkurencji (63% konsumentów) oraz rezygnacja z usług (37% konsumentów).
fot. mat. prasowe
Branże, które zdaniem klientów najlepiej i najgorzej zajmują się obsługą klienta
Branże, które zdaniem klientów najlepiej i najgorzej zajmują się obsługą klienta
Powody, dla których klienci odchodzą
Przebadani konsumenci podali również powody, dla których rezygnują z dalszej współpracy bądź kontaktów z firmami. Większość konsumentów twierdzi, że najbardziej zadowoleni są ze sprawnego działania kompetentnego przedstawiciela działu obsługi klienta. Główny problem stanowi natomiast brak spójności pomiędzy rozwiązaniami samoobsługowymi i możliwością skorzystania z pomocy konsultanta. Według konsumentów głównymi czynnikami powodującymi niską jakość obsługi klienta są:
- utknięcie w opcjach automatycznego systemu obsługi;
- konieczność długiego oczekiwania na obsługę;
- konieczność powtórnego opisywania problemu;
- przedstawiciel nie potrafi udzielić odpowiedzi na zapytanie klienta.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl