Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
2009-12-16 10:19
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta w danym kraju (w mld USD) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
Podczas badania konsumentów zapytano o ich oczekiwania oraz propozycje zmian niezbędnych do poprawienia jakości ich doświadczeń związanych z obsługą klienta. Badanie zostało przeprowadzone w 16 krajach: Australii, Brazylii, Chinach, Czechach, Francji, Holandii, Indiach, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Nowej Zelandii, Polsce, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i Włoszech.fot. mat. prasowe
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta w danym kraju (w mld USD)
fot. mat. prasowe
Globalne straty spowodowane niską jakością obsługi klienta wg branż (w mld USD)
W zeszłym roku firmy świadczące usługi finansowe odnotowały straty przychodów wynoszące ponad 44 mld USD. Straty wśród dostawców telewizji kablowej i satelitarnej wyniosły 37 mld USD. Dostawcy usług bezprzewodowych i internetowych stracili 36 mld USD, a branża usług naziemnych 33 mld USD. Według badania średnia wartość każdego straconego klienta wynosi 243 USD rocznie. Straty zostały zdefiniowane jako przeniesienie transakcji do konkurencji (63% konsumentów) oraz rezygnacja z usług (37% konsumentów).
fot. mat. prasowe
Branże, które zdaniem klientów najlepiej i najgorzej zajmują się obsługą klienta
Powody, dla których klienci odchodzą
Przebadani konsumenci podali również powody, dla których rezygnują z dalszej współpracy bądź kontaktów z firmami. Większość konsumentów twierdzi, że najbardziej zadowoleni są ze sprawnego działania kompetentnego przedstawiciela działu obsługi klienta. Główny problem stanowi natomiast brak spójności pomiędzy rozwiązaniami samoobsługowymi i możliwością skorzystania z pomocy konsultanta. Według konsumentów głównymi czynnikami powodującymi niską jakość obsługi klienta są:
- utknięcie w opcjach automatycznego systemu obsługi;
- konieczność długiego oczekiwania na obsługę;
- konieczność powtórnego opisywania problemu;
- przedstawiciel nie potrafi udzielić odpowiedzi na zapytanie klienta.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl