Młodzi konsumenci z pokolenia XD a Internet
2010-01-12 12:37
Przeczytaj także: Jaka jest dzisiejsza młodzież
Polskie Pokolenie XD wyróżniają następujące cechy:
- Mama rządzi! Polskie dzieci najbardziej ze wszystkich cenią swoją mamę (48%). Na drugim miejscu plasuje się tata z 27%
- Z jednym z najniższych wskaźników rozwodów w całej Unii Europejskiej, polscy młodzi XD jako jedyni wybrali małżeństwo jako jeden z pięciu głównych priorytetów dotyczących ich przyszłości
- Podobnie jak w pozostałych krajach Europy w Polsce „tradycyjne zawody” takie jak weterynarz (12%) czy lekarz (8%) zajmują pierwsze trzy miejsca. Co ciekawe, polscy młodzi XD jako jedyni, wśród zawodów, które chcieliby wykonywać w przyszłości umieścili profesje bliskie kulturze celebrytów. 6% wybrało zawód piosenkarza lub artysty jako ten, który chcieliby wykonywać w przyszłości.
Victoria Hardy, Executive Director of EMEA Research, Disney XD, dodaje: “Młodzi XD dorastają w świecie zdominowanym przez możliwość szybkiego zdobycia sławy, a mimo to najważniejsze są dla nich wartości rodzinne. Demonstrują oni wzory zachowań, które będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość. [...]”
GŁÓWNE WNIOSKI Z BADAŃ
- Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30%), przed SMSami (15%), czatowaniem (14%) i rozmową przez komórkę (8%)
- 95% czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne
- 53% uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi
- 44% mówi, że Internet ułatwia im kontakt z przyjaciółmi
- Wśród najczęstszych zastosowań Internetu na drugim miejscu jest odrabianie pracy domowej (59%), zaraz po grach (74%)
- 70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać
- 64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś
- Pierwszych pięć wskazywanych zawodów to: weterynarz, nauczyciel, piłkarz, lekarz i policjant
- W każdym z badanych krajów osobą najbardziej cenioną jest mama (43%), a na drugim miejscu plasuje się tata (30%)
- 97% młodych XD wierzy, że należy dbać o naszą planetę, a 74% regularnie recyclinguje
Badanie przeprowadzone przez Disneya, The Future Laboratory i Taylor Nelson Sofres, jest największym dotychczas tego typu badaniem, koncentrującym się na odczuciach i zachowaniach nastolatków. Firma Taylor Nelson Sofres przeprowadziła badanie internetowe wśród 3020 dzieci z Polski, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii w wieku od 8 – 14 lat. Badanie to poddane zostało analizie i uzupełnione o wywiady z ekspertami, dla lepszego zrozumienia jego wyników oraz głębszego przyjrzenia się Pokoleniu XD. Na Pokolenie XD składają się konsumenci w wieku od 8 – 14 lat, mieszkający w różnych częściach Europy, którzy są cyfrowymi dziećmi Pokolenia X (35 – 45 lat)
Przeczytaj także:
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania dzieci, pokolenie XD, młode pokolenie, młodzież, badania społeczne, młodzi ludzie