Technologie komunikacyjne - trendy 2010
2010-02-10 13:35
Przeczytaj także: Polacy wybierają tradycyjne kanały komunikacji
Dzięki stałemu analizowaniu procesów w Contact Centre zwiększy się elastyczność działania firm.
Analizując działania klientów korzystających z różnych mediów, pracownicy Contact Center będą mogli podejmować decyzje bez zbędnej zwłoki. Oznacza to analizowanie wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących, w tym dialogów w aplikacjach samoobsługowych, oraz szybki instruktaż pracowników.
Wzrośnie popularność alternatywnych form zatrudnienia.
Wciąż rośnie zainteresowanie alternatywnymi formami pracy. Możliwość szybkiego zatrudnienia pracowników w niepełnym wymiarze godzin, bez konieczności zapewnienia im stanowisk pracy staje się coraz atrakcyjniejsza dla firm doświadczonych przez recesję.
”Trzy kliknięcia” do ujednoliconej komunikacji.
Eksperci podają, iż ujednolicona komunikacja rozwijała się w oparciu o różne modele, wskutek czego jej upowszechnienie było wolniejsze, niż tego oczekiwano. W roku 2010, dzięki SIP i technologii zarządzania sesjami, firmy będą mogły znacznie łatwiej tworzyć, wdrażać i obsługiwać aplikacje. Za pomocą trzech kliknięć, z niemal dowolnego urządzenia, w czasie trzech sekund lub krótszym, pracownicy uzyskają dostęp do większych zasobów i większej liczby aplikacji.
Powstaną sieci telekomunikacyjne oparte na rozwiązaniach różnych producentów.
Postępująca konsolidacja kluczowych branż spowoduje, że wiele firm będzie miało coraz bardziej złożoną infrastrukturę telekomunikacyjną stworzoną z urządzeń i aplikacji różnych producentów. Dostosowanie ich sieci do wymagań jednego dostawcy będzie bardzo trudne. Technologia SIP umożliwi efektywną współpracę produktów pochodzących od różnych dostawców - telekomunikacja stanie się niezależna od marek produktów.
Złożoność w komunikacji przestanie być problemem.
Obecnie wiele firm boryka się z zarządzaniem dużą liczbą rozbudowanych systemów komunikacji. Nowe technologie umożliwią zapanowanie nad złożoną strukturą oraz zapewnią lepszą kontrolę jej funkcjonowania i związanych z nią kosztów.
Wzrośnie produktywność Contact Center.
Zdaniem Avaya, firmy będą intensywnie dążyć do zwiększenia produktywności wszystkich aspektów interakcji z klientami w środowisku Contact Center - głównie poprzez wzbogacanie możliwości obsługi. Klienci zyskają różne opcje wykorzystania czasu oczekiwania, a w rezultacie wzrośnie produktywność Contact Center i poziom zadowolenia klientów.
Przeczytaj także:
Komunikacja w firmach cierpi przez kryzys
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
komunikacja z klientem, kontakty z klientami, technologie komunikacyjne, komunikacja biznesowa