Przeczytaj także:
Znamy najlepsze sklepy internetowe 2024 wg Ceneo.pl. Na co liczą ich klienci?
Kategoria "Motoryzacja"
To branża typowo sezonowa. Nie dziwi fakt, że większość sklepów dostarcza opony gdyż właśnie one stanowią główny zakup polskich e-kierowców. Kierowcy to ludzie dobrze zorientowani, przywiązani do konkretnych marek, oczekujący atrakcyjnej ceny, szybkiej dostawy i pewnej obsługi gwarancyjnej. W związku z cechującą tą branże sezonowością wygranymi są te sklepy, które w stosunkowo krótkim czasie potrafią obsłużyć ogromną ilość zamówień. Kierowcy szybko wymieniają się opiniami a referencja w tej branży stanowi klucz do sukcesu.
Póki co, prowadzenie w tej kategorii objął sklep RallyShop.pl. Na drugim miejscu znalazł się Naklejki-online.pl, a miejsce trzecie przywłaszczył sobie sklep Strefakierowcy.pl.
Kategoria "Zegarki i Biżuteria"
Sprzedaż zegarków i biżuterii przez Internet jest niełatwym zadaniem. Przeważnie są to towary o wysokiej wartości, a to uczula klienta na dogłębne zapoznanie się z opiniami innych klientów. Bezpieczeństwo i wiarygodność to podstawowe elementy bez których sklep nie ma szans na powodzenie. Każdy kolejny klient wyrażający pozytywną opinie o zakupie przybliża sklep do rynkowego sukcesu oraz portfela lojalnych klientów.
W rankingu sklepów Opineo.pl na pierwszym miejscu uplasował się Zegarki.twoje-zakupy.pl z wysoką oceną 9,86. Na drugim znajduje się Zegarek.net, a trzecim Hihawa.pl.
Kategoria "Odzież i Obuwie"
Odzież i obuwie to specyficzna sprzedaż. Wielu klientów wyraża niepewność czy jakość kupionego produktu będzie adekwatna do prezentowanych zdjęć, czy rozmiar będzie zgodny z rzeczywistym i jak zachowa się sklep w przypadku chęci zwrotu czy wymiany na inny rozmiar. Na szczególną uwagę zasługują sklepy centersport.pl (miejsce 1) oraz sport-shop.pl (miejsce 2), które posiadają kilkaset pozytywnych opinii i potrafią wykorzystać te referencje do zwiększania swojej sprzedaży. Dobrze radzi sobie pod tym względem także sklep Upartyjnego.pl, który znalazł się na miejscu 3.
Kategoria "Apteka"
Największy udział w sprzedaży mają soczewki kontaktowe, akcesoria medyczne (ciśnieniomierze, termometry) oraz farmaceutyki. Po spływających od klientów opiniach można szybko się zorientować na co należy postawić w tej branży by odnieść sukces. Gwarancja oryginalności produktu, odpowiedni opis (nierzadko z instrukcją obsługi), fachowe (medyczne) doradztwo oraz szybka realizacja zamówienia klienta – przedstawione Top10 sklepów opanowały te elementy do perfekcji.
Najlepiej poradził sobie sklep Szkla.com, nieco gorzej wypadł Lens-shop.pl, którego goni sklep soczewki.kontaktowe.com.