eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKarty debetowe - szanse i możliwości

Karty debetowe - szanse i możliwości

2010-07-19 13:30

Banki muszą wykazać więcej zaangażowania i innowacyjności w tworzeniu programów rozwoju dla kart debetowych tak, aby ich wydawanie stało się bardziej opłacalne, a ich używanie było atrakcyjną propozycją dla posiadaczy kart. To jeden z wniosków płynących z ogłoszonych 15 lipca 2010 r. wyników międzynarodowych badań przeprowadzonych przez First Data, lidera w dziedzinie handlu elektronicznego i usług płatniczych.

Przeczytaj także: Rachunek walutowy w Banku HSBC

„Szanse i możliwości kart debetowych na świecie” to jedno z pierwszych badań przeprowadzonych w celu zmierzenia rozwoju kart debetowych na światowych rynkach i oszacowania zarówno czynników wpływających na ten rozwój, jak i skutków dla branży bankowej.

Poza potwierdzeniem faktu, że to karty debetowe są głównym i najczęściej używanym instrumentem dostępu do rachunku płatniczego, raport „Szanse i możliwości kart debetowych na świecie” zaleca także przygotowanie takiej strategii rozwoju banków, która wychodziłaby naprzeciw nadchodzącym zagrożeniom i sprawiała, że banki będą w stanie w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, jakie niosą ze sobą karty debetowe.

“Banki mogą wykorzystać potencjał jaki tkwi w kartach debetowych, jeśli zrozumieją specyfikę ekonomiki, która wiąże się z tym rynkiem oraz dołożą tej samej innowacyjności w promowanie kart debetowych, jaka do tej pory cechowała karty kredytowe”, mówi Paul Stanley, SVP Financial Services, EMEA, First Data. „Jednakże nasze badania ostrzegają, że nadużycia i związane z nimi zwiększenie restrykcyjności regulacji prawnych mogą znacząco obniżyć jakość doświadczeń z kartami debetowymi, zarówno z punktu widzenia banków jak i ich klientów”, dodaje.

Główne wnioski z analizy przeprowadzonej przez First Data dotykają m.in. kwestii związanych z: trendami wzrostu, ekonomiką kart debetowych i ich dochodowością oraz wpływem regulacji prawnych na rynek kart debetowych.

Trendy wzrostu
  • Działając na rynkach wschodzących banki powinny wykazać się bardziej pro aktywnym podejściem do edukowania klientów oraz aktywną współpracą ze sprzedawcami tak, by podnieść procent użytkowania kart debetowych, szczególnie w punktach sprzedaży przy użyciu terminala płatniczego. Użycie kart debetowych w punktach handlowo-usługowych na niektórych rynkach wschodzących wynosi około 10%, gdy tymczasem pośród tych banków w Stanach Zjednoczonych sięga ono od 70 do 80%.
  • Prawdziwa szansa podniesienia rentowności oferty kart debetowych leży w nowych kanałach dokonywania płatności takich jak płatności mobilne, karty przedpłacone, karty zbliżeniowe i płatności online w sklepach internetowych. Powyższe stwierdzenie odnosi się przede wszystkim do rynków wschodzących i rozwijających się.
  • Płatności mobilne i karty przepłacone będą głównym motorem rozwoju płatności elektronicznych wśród społeczności o niskim stopniu ubankowienia przede wszystkim na rynkach wschodzących. Już teraz odpowiednie programy zostały uruchomione przez banki w Brazylii, Meksyku i Turcji.
  • Mało jest dowodów na to, że banki korzystają z dotychczas wypracowanych metod do rozwoju rynku kart kredytowych stosując je do kart debetowych. Banki, które tak postępują odnoszą sukces finansowy.

“Widzimy rozczarowujący brak innowacyjnych produktów oraz głębszej analizy rynku kart debetowych nawet pośród instytucji, które są niezwykle zaawansowane w rozwijaniu oferty swoich kart kredytowych”, mówi Brian Riley, Dyrektor ds. Badań, Karty Bankowe, TowerGroup. „Szczególny nacisk na nowe możliwości i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań powinny położyć rynki wschodzące”.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: