eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjePrawo telekomunikacyjne - podsumowanie

Prawo telekomunikacyjne - podsumowanie

2004-08-02 12:35

Przeczytaj także: Nowe prawo telekomunikacyjne chroni abonentów



Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Ustawa wskazuje jakie dane powinny być zawarte w treści umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, między innymi są to dane dotyczące dostawcy usług, usługi, cen, okresu obowiązywania umowy, postępowania reklamacyjnego, wysokości kar umownych.

Rejestracja użytkowników systemu pre-paid

Ustawa nie zawiera zapisu o konieczności uzyskania danych osobowych użytkowników systemu pre-paid przed zawarciem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, jak również nie uzależnia świadczenia usług od zebrania tych danych od dotychczasowych użytkowników, pomimo, iż taki zapis pojawił się uprzednio w projekcie ustawy.

Wymiana danych o nieuczciwych abonentach

Przepisy umożliwiające przedsiębiorcom telekomunikacyjnym wymianę danych o nieuczciwych abonentach nie zostały do ustawy wprowadzone, jednak ustawa nie uniemożliwia wymiany takich danych za zgodą abonenta. Ustawa nie wyklucza uzależnienia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na warunkach promocyjnych od wyrażenia takiej zgody przez abonenta ani, w przypadku odmowy takiej zgody, zażądania kaucji zabezpieczającej wykonanie zobowiązania.

Premium Rate Services

Ustawa przewiduje szczególne obowiązki dostawcy usługi z dodatkowym świadczeniem (usługa o podwyższonej opłacie). Obowiązki te polegają na podaniu wraz z numerem tej usługi podawanym do publicznej wiadomości, także ceny za jednostkę rozliczeniową połączenia ze wskazaniem ceny netto i brutto oraz poinformowaniu użytkownika końcowego w stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej o cenie jednostki rozliczeniowej połączenia do numeru danej usługi każdorazowo przed rozpoczęciem naliczania opłat. Dla umowy o świadczenie usługi o podwyższonej opłacie ustawa nie przewiduje formy pisemnej.

Przenoszalność numerów

Ustawa przyznaje abonentowi stacjonarnej i ruchomej publicznej sieci telefonicznej, przy zmianie operatora, uprawnienie do przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci innego operatora. Nie dotyczy to przeniesienia numeru pomiędzy stacjonarnymi i ruchomymi sieciami telefonicznymi. Z tytułu realizacji tego uprawnienia może być pobrana od abonenta przez dotychczasowego dostawcę usług jednorazowa opłata cennikowa, której wysokość nie może zniechęcać abonenta do korzystania z tego uprawnienia.

Termin rozpatrzenia reklamacji

Ustawa wprowadza zapis, zgodnie z którym w przypadku nie rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej przez dostawcę usług w terminie 30 dni od jej złożenia, uznaje się, iż reklamacja ta została uwzględniona.

oprac. : Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Po co są dziennikarze?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: