Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010
2010-09-16 09:40
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2009
Katalog, a realia
fot. mat. prasowe
Zgodność oferty katalogowej z realiami
Program OPINIE pozwala na uchwycenie tych różnic i nagrodzenie uznaniem najuczciwiej promujących swoje oferty organizatorów. Podobnie jak przy ocenie rezydentów maksymalna ocena w liczbie przyznanych punktów wynosiła 5.
Aż 5 z 12 obecnych w zestawieniu TOP 5 biur nagrodzono maksymalna oceną 5 pkt. To bardzo dobry wynik i dobra wiadomość dla całej branży. Touroperatorzy w dużej mierze świetnie wywiązują się z obietnic. Z analizy wynika, że prym wiodą tu: Alfa Star, Bee Free Holidays, Grecos, Easy Travel i Oasis Tours.
Dojazd
fot. mat. prasowe
Forma dojazdu
Wyżywienie
All Inclusive w górę o 4 proc. Zarówno rok do roku, jak i w porównaniu z lipcem tego roku. Pakiet wliczonych i nieograniczonych napojów oraz przekąsek przez cały dzień na terenie hotelu wybrało ponad 3 razy więcej klientów (67 proc.) niż tych, którzy zdecydowali się tylko na śniadania i obiadokolacje (21 proc.).
fot. mat. prasowe
Wyżywienie
Last Minute
fot. mat. prasowe
Last minute
Podsumowanie
„Ostatnio często słyszę pytanie. Czy tegoroczne spadki sprzedaży w branży turystycznej to kryzys tego sektora? Odpowiedź nie jest, bo nie może być jednoznaczna. Odpowiadam zatem - i tak, i nie. Tak, bo stracą Ci, którzy nie odrobili ubiegłorocznej lekcji i nadal nie robią nic by odrabiać straty. Czekanie na cud i narzekanie na koniunkturę to kiepska metoda na podnoszenie swoich wyników. Nie, bo jeśli stracą pasywni, to zyskają aktywni. I brawo. Oni znaleźli nowy sposób na trudniejszy czas. Tak trzymać”, mówi Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu, członek zarządu Enovatis S.A.
„Jesienią do magazynu trafi pewnie mniejsza ilość jabłek. Część może być kwaśnych, zbitych i pomarszczonych. Powodów, jak zawsze, będziemy szukać wszędzie tylko nie u siebie. A to słońca było za mało, a to deszczu za dużo i jeszcze te niesprzyjające wiatry znad Islandii. Wszystko to prawda, tylko co z tego? Dlaczego jedni mogą, a inni nie? Niestety, ale same konferencje prasowe nie uratują kryzysowych kierunków turystycznych, a dołujące branże i rynek wypowiedzi w prasie nie podniosą słupków sprzedaży. W tym biznesie nie ma metody "na litość". Czas zatem na zmiany w strategii. Czas na nowe podejście. Czas na nową jakość w turystyce”, podsumowuje.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl