eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy docenili bankowość internetową

Polacy docenili bankowość internetową

2010-09-17 12:09

Przeczytaj także: Banki w Polsce spełniają oczekiwania klientów


Komentarze


Leszek Niemycki, Prezes Deutsche Bank PBC

„Od wielu lat rozwijamy platformę bankowości internetowej Deutsche Bank. Do ubiegłego roku traktowaliśmy ją jednak raczej jako jeden z kanałów dostępu dla naszych dotychczasowych Klientów, dla których głównym punktem kontaktu były nasze oddziały. Śledząc potrzeby rynkowe w ubiegłym roku zdecydowaliśmy się aktywnie budować Direct Bank. Pierwszym krokiem było wprowadzenie ponad rok temu całkowicie darmowego konta internetowego db NET, które oferowane jest z bezpłatną kartą debetową, umożliwiającą bezprowizyjne wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Analizując badania zrealizowane dla nas przez Millward Brown SMG/KRC dotyczące zwyczajów i oczekiwań w zakresie usług finansowych, możemy zauważyć, że to właśnie klienci internetowi są najciekawszymi i najbardziej świadomymi użytkownikami usług finansowych. Znacznie częściej korzystają z różnorodnych rozwiązań, są znacznie bardziej wymagający, ale też bardziej świadomi swoich potrzeb i lepiej wyedukowani w zakresie dostępnych na rynku produktów. Dlatego też chcemy nadal inwestować w rozwój usług dla tego segmentu. Wierzymy, że właśnie tacy klienci są najlepszymi odbiorcami rozwiązań finansowych”.

Piotr Jakubowski, Research Unit Director, Millward Brown SMG/KRC

„Ostatnie badanie zrealizowane dla Deutsche Bank przez Millward Brown SMG/KRC wykazało kilka bardzo ciekawych i istotnych informacji na temat korzystania z usług finansowych i produktów oszczędnościowych. Należy przy tym stwierdzić, że badana grupa - osoby o wyższym statusie społecznym, mieszkańcy dużych miast w wieku 30-60 lat - znacząco różni się od ogółu Polaków pod względem korzystania z banków. Znacząco częściej posiadają oni konto w banku - 80% wobec 56% wśród ogółu Polaków; w tym konta w banku internetowym ma w naszej grupie ma 67% wobec niespełna 20% wśród ogółu Polaków. Chętniej i częściej korzystają z kart płatniczych i kredytowych (tu różnica prawie dwukrotna wobec całej populacji dorosłych Polaków). I wreszcie prawie 10-krotnie częściej mają oni już wzięty kredyt hipoteczny (21% w badanej grupie wobec niespełna 2% w całej Polsce)”.

„Przebadani przez nasz Instytut klienci banków są świadomymi użytkownikami produktów i usług finansowych i posiadają na ich temat znacznie lepszą wiedzę niż przeciętny Polak. O ile np. wśród ogółu klientów polskich instytucji finansowych liczy się przede wszystkim dostępność placówek (ich dobra lokalizacja), możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem (np. w okienku), to już w badanej ostatnio grupie na pierwsze miejsce wysuwa się bezpłatne prowadzenie rachunku (a więc cechy kont internetowych) oraz bezpłatne bankomaty nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Podobnie jest zresztą z ich wiedzą na temat kredytów, która jest znacznie bardziej obszerna. Klienci świadomi zwracają uwagę na wysokość marży banku, czy też możliwość sfinansowania do 100% wartości nieruchomości. W badaniach dotyczących wszystkich mieszkańców Polski na pierwsze miejsca zazwyczaj wchodzą: niska miesięczna rata, łatwa dostępność kredytu
i jak najmniej formalności”.

Informacje o badaniu
Badania zostały przeprowadzoneprzez Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC w dniach 16-28 lipca 2010 roku. Metoda: wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo (CATI). Próba: próba losowo-kwotowa o liczebności N=304.


poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: