Produkty bankowe wybierane z rozmysłem
2010-10-11 13:46
Przeczytaj także: Bankowość elektroniczna 2008
Klienci zawierający transakcje online często podkreślają, że ceny i warunki były kluczowe dla ich decyzji – w Internecie poszukują np. najwyższych odsetek i najkorzystniejszych kart kredytowych. Tymczasem klienci ROPO jako podstawy swoich decyzji częściej wymieniają istniejącą relację ze swoim bankiem (lojalność) i są podobnie zorientowani na jakość i poziom obsługi.
Okazuje się, że w także w sieci to marki instytucji finansowych oraz znanych źródeł informacji stanowią punkty orientacyjne dla klientów. Przykładowo o wiele więcej internautów odwiedza stronę internetową o tematyce finansowej (64,6 proc.), niż zadaje odpowiednie pytanie w wyszukiwarce (20,1 proc.). Oznacza to, że wielu klientów bezpośrednio wprowadza adres URL (np. www.deutsche-bank-pbc.pl/) pożądanej strony bezpośrednio do przeglądarki, korzysta z zakładek lub podąża za linkami z innych stron.
fot. mat. prasowe
Udział zapytań wg haseł oraz etapu poszukiwań
Udział zapytań wg haseł oraz etapu poszukiwań
„Każdy ma swój sprawdzony sposób poszukiwania, warto jednak pamiętać, że im szersze kręgi poszukiwań tym informacje mogą być mniej dokładne”, radzi Łukasz Świrgał z Deutsche Bank PBC. „Najlepszym zatem sposobem jest wybranie listy interesujących ofert za pomocą przeglądarki Google i ograniczenie do najciekawszych za pomocą for i porównywarek. Tak przygotowaną krótką listę warto zweryfikować ze stroną Banku, aby potwierdzić np. czy promocja, na którą natrafiliśmy w sieci nadal obowiązuje lub sprawdzić parametry produktu, którego opis na osiedlowym forum mógł pochodzić od źle poinformowanego użytkownika”, dodaje.
Potwierdzają to badania. Wysoki odsetek wyszukiwań konkretnej marki oznacza intensywną nawigację poprzez przeglądarkę, tzn. klienci wykorzystują wyszukiwarkę (np. Google), aby dostać się do znanego źródła informacji. Najlepiej czują się na stronach firm, których są klientami.
Przeprowadzone badanie wskazuje, że w ciągu ostatnich pięciu lat udział nowych transakcji zawieranych online w Niemczech wzrósł o 60 proc.
„Także w Polsce coraz większa liczba transakcji, w tym zakładania lokat czy zawierania umów ubezpieczeniowych, oraz wypełniania wniosków, np. o pożyczkę, zawierana jest bez wizyty w placówce, bezpośrednio poprzez Internet”, potwierdza Kozarzewski.
fot. mat. prasowe
Udział transakcji offline, ROPO i online wg wieku
Udział transakcji offline, ROPO i online wg wieku
„Z uwagi na tempo życia, wygodę czy mnogość ofert dostępnych na jedno kliknięcie z każdym rokiem transakcji internetowych będzie przybywać”, potwierdza Łukasz Świrgał z Deutsche Bank PBC.
![Jak COVID-19 zmienił bankowość? [© fotomek - Fotolia.com] Jak COVID-19 zmienił bankowość?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/bankowosc/Jak-COVID-19-zmienil-bankowosc-234635-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl