PZWLP i Masterlease: CFM w III kw. 2010
2010-11-12 09:55
Statystyki firm członkowskich PZWLP po III kwartale 2010 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: PZWLP i Masterlease: CFM w II kw. 2010
Po trzecim kwartale 2010 roku Członkowie PZWLP dysponowali flotami liczącymi 75.370 pojazdów (wzrost o 9,5% r/r) w trzech głównych grupach produktów wynajmu. W Full Service Leasingu (FSL) było 63.018 samochodów, w leasingu z serwisem – 4.444, a w wyłącznym zarządzaniu flotą – 7.908 aut. Dane podało 14 firm członkowskich Związku.„W podsumowaniu wyników musieliśmy uwzględnić zmiany w branży i w samym Związku. Duży pakiet pojazdów przybył firmie Arval, która w połowie roku przejęła część floty Daimler Fleet Management. Danych Daimlera z kolei nie umieszczono w statystykach, ze względu na brak weryfikowalnych informacji o pozostałej w firmie flocie”, mówi Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
Największą liczbą samochodów w FSL (12.500) dysponował Arval Service Lease, w grupie wyłącznego zarządzania liderem został LeasePlan Fleet Management (2.327), a w leasingu z serwisem zwyciężył Bankowy Fundusz Leasingowy (2.293 auta). Największa pojedyncza flota należała do Corpo Floty – 1.125 pojazdów. Od ponad roku najchętniej wynajmowanym samochodem wśród firm zrzeszonych w PZWLP jest ford focus.
Według danych na koniec trzeciego kwartału br., pierwszych pięć miejsc w Związku zajęły firmy: LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease, ING Car Lease, Carefleet i BRE Leasing, przy czym różnica między czwartym i piątym miejscem wynosi zaledwie kilka aut.
fot. mat. prasowe
Statystyki firm członkowskich PZWLP po III kwartale 2010 r.
„Trzeci kwartał 2010 roku był relatywnie dobrym okresem dla branży. Zakładam jednak, że wyniki czwartego będą jeszcze lepsze, z kilku powodów. Swoje floty musi obecnie wymienić wiele firm, które w ubiegłym roku przedłużały istniejące kontrakty ze względu na spowolnienie gospodarcze. Przekłada się to na wzrost zamówień. Na ogólne ożywienie wpłyną również zmiany związane z VAT: zapowiadany wzrost stawki podatku o 1% oraz likwidacja odliczeń od pojazdów „z kratką”. Skłania to wielu przedsiębiorców, zwłaszcza z sektora MSP, do nabywania nowych aut flotowych”, podsumowuje Leszek Pomorski.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl