Olimpiada online w liczbach
2004-09-15 00:02
© fot. mat. prasowe
Dzienny rozkład ruchu na serwisach poświęconych olimpiadzie pozwala odtworzyć, w jakie dni Polacy stawali do olimpijskiej rywalizacji. Ruch na serwisach internetowych stworzonych na potrzeby olimpiady był tym większy im bardziej popularny i ceniony sportowiec walczył danego dnia o medal - wynika z analizy przeprowadzonej przez analityków Gemius SA. Największą internetową widownię zgromadziły występy olimpijskie Otylii Jędrzejczak i Roberta Korzeniowskiego.
Przeczytaj także: Igrzyska olimpijskie jednoczą świat, ale nie Polaków
Jak wiadomo, tylko wybrani mieli szansę osobiście kibicować naszym reprezentantom. Pozostali szukali informacji o przebiegu igrzysk w różnych mediach, w tym też w Internecie. Dlaczego Internet? Na potrzeby igrzysk powstało wiele serwisów tematycznych, gdzie internauci mogli na bieżąco śledzić przebieg olimpiady, jak też korzystać z bazy informacji na jej temat. Medium gwarantowało również szybki dostęp do aktualności oraz umożliwiało czerpanie z kilku źródeł informacji na raz (różne gazety on-line, serwisy). Wnioski z oglądalności serwisów olimpijskich mogą być przydatne dla osób planujących działania promocyjne i sprzedażowe on-line związane ze sportem.Rekord oglądalności: 16 sierpnia
W pierwszych dwóch dniach olimpiady (piątek 13 sierpnia, sobota 14 sierpnia) liczba wykonywanych przez użytkowników odsłon była niewielka. Dopiero podwójne zwycięstwo Otylii Jędrzejczak w niedzielę 15 sierpnia wpłynęło na niestandardowy, jak dla weekendu, wzrost oglądalności serwisów sportowych (wykres 1).
fot. mat. prasowe
Pierwszy powszedni dzień trwania olimpiady to zarówno pierwszy znaczny wzrost oglądalności mierzonej dzienną liczbą odsłon. To właśnie w poniedziałek z rana (16 sierpnia), najprawdopodobniej tuż po przyjściu do pracy, internauci rozpoczęli poszukiwania bliższych informacji o wyczynach podwójnej medalistki. Ustanowili tego dnia rekord oglądalności serwisów o tej tematyce podczas trwania olimpiady. Relacje z przebiegu rywalizacji zdobyć można było na każdym sportowym serwisie informacyjnym! Należy jednak wspomnieć, że na wzrost oglądalności w poniedziałek wpływ mógł mieć również rozegrany dzień wcześniej inauguracyjny mecz polskich siatkarzy z Serbią i Czarnogórą (3:0), jak również stosunkowo znaczna popularność obu dyscyplin wśród Polaków. To jak szerokim echem poniedziałkowe i środowe zwycięstwo Polki odbiło się wśród internautów, widać na wykresie 1.
Wysoka oglądalność internetowych serwisów olimpijskich utrzymywała się przez cały czas, kiedy Otylia zdobywała medale. Nawet we wtorek, 17 sierpnia, kiedy to Polska odniosła porażki w kilku dyscyplinach, tj.: łucznictwo, judo, podnoszenie ciężarów, tenis stołowy, ruch na serwisach utrzymał się powyżej średniej. Media co rusz publikowały wypowiedzi trenera pływaczki o jej kondycji i przygotowaniach do finałowego startu, niecierpliwie oczekiwano na występ Otylii dnia następnego.
Przeczytaj także:
Igrzyska olimpijskie to dla Polaków duma i fair play
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl