Świadczenia pracownicze dyrektorów i specjalistów
2010-12-11 00:11
Procent firm oferujących świadczenia rzeczowe dyrektorom i specjalistom © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Świadczenia z ZFŚS - kryteria wypłaty
Z przeprowadzonego badania wynika, że dysproporcje najbardziej widoczne są w przypadku możliwości korzystania z samochodu służbowego. Dostęp do firmowego auta ma aż 53% dyrektorów a tylko 10% specjalistów. Prawie dwukrotnie więcej dyrektorów niż specjalistów dostaje również służbowe laptopy do użytku prywatnego (64% vs. 36%), a firmowe telefony komórkowe są w dyspozycji 70% dyrektorów i zaledwie połowy badanych specjalistów.fot. mat. prasowe
Procent firm oferujących świadczenia rzeczowe dyrektorom i specjalistom
Zdecydowanie lepiej sytuacja wygląda w przypadku świadczeń socjalnych. Tu dysproporcje nie są już tak duże, choć najbardziej widoczne są w przypadku prywatnej opieki medycznej, którą firmy oferują 55% specjalistów i 62% dyrektorów.
Warto jednak zauważyć, że niektóre świadczenia są bardziej popularne na pozycji specjalisty aniżeli dyrektora. Do takich świadczeń należą dopłaty do posiłków, pożyczki udzielane przez firmę, rabaty przy zakupie towarów firmy i pomoc w edukacji.
fot. mat. prasowe
Procent firm oferujących świadczenia socjalne dyrektorom i specjalistom
„Najnowsze trendy w badaniu wynagrodzeń pokazują, że organizacje coraz częściej zwracają uwagę na dopasowanie pakietów świadczeń do potrzeb grup pracowników i faktu, że atrakcyjność świadczeń jest relatywna. Dopłaty do posiłków lub pożyczki mieszkaniowe mogą być bardziej potrzebne pracownikom młodszym, na niższych stanowiskach niż dyrektorom, którzy z kolei bardziej niż ci pierwsi docenią rodzinną opiekę medyczną. Dopasowanie świadczeń staje się więc celem wielu działów personalnych i finansowych, które coraz częściej badają zwrot z inwestycji w benefity poprzez różnego rodzaju badania opinii swoich pracowników”, mówi Katarzyna Stasińska, Senior Consultant w Aon Hewitt.
Informacje o badaniu
Przygotowany przez Hewitt Associates Raport Total Compensation Measurement powstał w oparciu o tegoroczne badania, w których wzięło udział 139 firm.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl