Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
2010-12-27 10:28
Przeczytaj także: Zdrowy rozwój polskiej firmy
SEM ciągnie w górę wyniki branży reklamowej
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę internetową w Polsce
Dziś obraz mamy zdecydowanie szerszy i pełniejszy. A co najważniejsze – optymistyczny, pomimo kryzysu, jaki dotknął branżę reklamy. Reklamy wszystkich niemal rodzajów, nie licząc internetu właśnie, który okazał się na kryzys odporny.
Jak czytamy w raporcie, 2010 rok jest już kolejnym, kiedy to sieć udowadnia, że reklamodawcy decydują się oszczędzać niemal na wszystkim, ale nie na promowaniu swoich towarów i usług online. Równą odpornością – jak wynika z opublikowanych niedawno analiz domu mediowego Starlink – pochwalić się może jedynie reklama kinowa.
Przychody z niej i z internetu właśnie w ciągu roku zanotowały przeszło dwudziestoprocentowy wzrost. Telewizja odbija dopiero od dna, radio zyskuje jedynie symbolicznie, a outdoor i prasa nadal są mocno pod kreską.
Dynamiczna Polska online. Europejscy przodownicy
fot. mat. prasowe
Wzrost wydatków na reklamę online
Wzrost o 14 procent to również dwa razy słabszy wynik od tego, jaki notuje SEM w naszym kraju. Polska branża SEM wypada też doskonale na tle całej Europy. Ogólne dane dla całego kontynentu mówią bowiem o wzroście na poziomie 10,8 procent. Polski jest niemal trzykrotnie większy. Co ciekawe, według prognoz IAB Europe, jeśli obecny trend utrzyma się w przyszłym roku – a wszystko zdaje się na to wskazywać – rynek reklamy online w Europie już latem przyszłego roku ma realne szanse przegonić pierwszy raz w historii Stany Zjednoczone.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl