Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
2011-02-11 14:00
Przeczytaj także: Internet a zakupy chemii gospodarczej
Rola reklamy w procesie podejmowania decyzji o zakupie napojów bezalkoholowych
Z raportu wynika, że osoby, które spotkały się z reklamą online, najlepiej kojarzą reklamy kawy (52%). Dobrze rozpoznawane są także reklamy napojów energetyzujących i izotonicznych, które wymieniło 43% respondentów. Nieco ponad jedna trzecia (36%) pamięta reklamy niegazowanej wody mineralnej, zaś napoje gazowane kojarzy 30%. Jedna czwarta Internautów (25%) kojarzy reklamy herbaty oraz gazowanej wody mineralnej. Reklamy online pozostałych kategorii napojów są rozpoznawane przez mniej niż jedną czwartą badanych.
fot. mat. prasowe
Reklamy jakich napojów kojarzy Pan(i) z internetu?
Znajomość marek napojów bezalkoholowych
Wśród wszystkich zaprezentowanych marek napojów respondenci najczęściej wymieniają Coca-Colę (95%). Konkurencyjna Pepsi jest także bardzo dobrze rozpoznawana (93% wskazań). Internauci generalnie wykazali się bardzo dobrą znajomością marek napojów dostępnych na rynku.
fot. mat. prasowe
Wspomagana i spontaniczna znajomość marek napojów
Informacje o badaniu
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Respondentami były osoby, które kupują napoje i mają wpływ decyzyjny na zakup. Strukturę tej grupy (a co za tym idzie i próby), wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – czerwiec 2010 roku. Grupa ta stanowi 39,1% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 11,77 miliona osób. Wielkość badanej próby wyniosła 1000 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%. Wywiady przeprowadzono w dniach 1 – 8 grudnia 2010 roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl