eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet w Polsce 2010

Internet w Polsce 2010

2011-02-22 13:47

Internet w Polsce 2010

Zwyczaje internautów 2010 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Podajemy wyniki badania w postaci podsumowania roku 2010. Po raz pierwszy, oficjalnie liczba osób w wieku 15+ korzystających z Internetu w Polsce przekroczyła 50%. Nie jest to równoważne z zasięgiem, w badaniu NetTrack pytamy bowiem o aktywne korzystanie z Internetu, a nie jedynie o dostęp. Po raz pierwszy w badaniu pojawił się Facebook, który od razu znalazł się w pierwszej dziesiątce zarówno stron rozpoznawanych, jak i odwiedzanych. Natomiast nie uległa zmianie struktura polskich internautów. Górna granica wiekowa użytkowników Internetu przesuwa się bardzo powoli i jedynie odzwierciedla wchodzenie do grona internautów nowych użytkowników, którzy mają kontakt z siecią od dzieciństwa.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VI-VIII 2010

Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w 2010 roku 72 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,1 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (44,1 proc.) oraz od 3 do 5 lat (26,3 proc.).

fot. mat. prasowe

Zwyczaje internautów 2010

Zwyczaje internautów 2010


Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 93,8 proc. respondentów) lub pracy (21,2 proc.).

Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli po 50 proc. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (29 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 4 proc.

Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym (17) i zasadniczym (16 proc.).

fot. mat. prasowe

Rankingi portali internetowych 2010

Rankingi portali internetowych 2010


W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,5 proc. respondentów, a tuż za nim z 54,3 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 47,5 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Orange z 4,70 proc. wskazań.

Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,5 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 68,3 proc., a na trzecim Onet z 58,20 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Facebook z 18,3 proc. wskazań.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Idealny salon samochodowy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: