Statystyki polskiego Internetu - VIII 2004
2004-11-03 10:49
Przyjemnie powrócić myślami do wakacji - choćby analizując, w jaki sposób znalazły one odbicie w statystykach Internetu. Tegoroczne wakacje nie należały do najbardziej udanych pod względem pogody, zwłaszcza lipiec był deszczowy i chłodny, jednak był to okres, w którym większość z nas odpoczywała od codziennych obowiązków z dala od miejskiego zgiełku. Szkoły i uczelnie opustoszały, w firmach, biurach i urzędach przerzedziły się szeregi pracowników... Jak kształtowały się statystyki witryn internetowych podczas dwóch wakacyjnych miesięcy?
Przeczytaj także: Statystyki polskiego Internetu - VII 2004
Oglądalność ponad pięciuset witryn uczestniczących w badaniu gemiusAudience wzrosła w sierpniu w porównaniu z poprzednim analizowanym miesiącem. Liczba użytkowników (real users) odwiedzających badane witryny w lipcu wynosiła 6,65 mln, w sierpniu – już 6,90 mln. Równocześnie wzrósł zasięg badania, czyli procent polskich użytkowników Internetu objętych badaniem. W pierwszym z analizowanych miesięcy ta wartość wynosiła 88,74 proc., w kolejnym sięgnęła 89,12 proc.Liczba odsłon dokonanych przez badanych użytkowników (real users), licząca w lipcu 1,35 mld, również odnotowała wzrost. W drugim analizowanym miesiącu równa była 1,42 mld. Czy może to wynikać z faktu, że większość polskich internautów wykorzystała urlopy w lipcu? Możemy również przypuszczać, że sierpień zawdzięcza wyższe wskaźniki swoim ostatnim tygodniom, kiedy uczniowie i ich rodzice wracali powoli do domów i tym samym – przed komputery, aby wcześniej zacząć przygotowania do roku szkolnego.
Średni czas spędzany przez użytkownika w sieci wydłużył się w sierpniu o 9 minut w porównaniu z miesiącem poprzednim. W lipcu ta wartość wynosiła 4 godz. 36 min., w sierpniu – 4 godz. 45 min.
fot. mat. prasowe
Liderem rankingu wszystkich witryn biorących udział w badaniu jest serwis aukcji internetowej Allegro. Liczba użytkowników (real users), którzy odwiedzili w sierpniu wirtualne targowisko, sięga prawie 3 mln! Liczba ta wzrosła w stosunku do lipca o ponad 200 tys. (z 2,666 mln do 2,876 mln).
Drugie miejsce w zestawieniu, podobnie jak miesiąc temu, należy do portalu o2.pl. Również w jego przypadku obserwujemy tendencję wzrostową. Liczba użytkowników, w lipcu równa 2,2 mln, w sierpniu wzrosła do 2,3 mln.
Natomiast na trzecie miejsce awansował z czwartego serwis blog.pl, zamieniając się miejscami w stosunku do lipcowego zestawienia z wirtualnym rozkładem jazdy rozklad.pkp.pl. Liczba użytkowników (real users) każdego z tych serwisów w sierpniu przekraczała nieco 800 tys.
Bez zmian pozostają kolejne witryny zestawienia. Piąte miejsce zajmuje serwis poświęcony nowym technologiom idg.pl, kolejne: portal gery.pl, magazyny komputerowe Komputerświat i CHIP oraz witryna poświęcona elektronicznej rozrywce gry-online.pl.
Natomiast na pozycji dziesiątej znalazła się witryna magazynu PC World Komputer, która awansowała z miejsca jedenastego.
Przeczytaj także:
Badania internetu Gemius/PBI I-II 2025
![Badania internetu Gemius/PBI I-II 2025 [© Freepik] Badania internetu Gemius/PBI I-II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-internetu/Badania-internetu-Gemius-PBI-I-II-2025-265311-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl