Polski rynek reklamy online 2011
2011-03-23 12:36
Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
fot. mat. prasowe
Co decyduje o tym, że reklama internetowa Ci się podoba?
Co decyduje o tym, że reklama internetowa Ci się podoba?
Niestety, jak wykazało badanie, ogólny stosunek do wszystkich form reklamy w sieci jest raczej negatywny. Aż 57% polskich internautów nie czyta, nie ogląda, nie klika i nie stara się zwracać na reklamę uwagi, szybko ją zamykając, jeśli tylko jest to możliwe. Z oprogramowania blokującego emisję reklam na stronach WWW korzysta już 29% użytkowników sieci.
Kolejnych ciekawych wniosków dostarcza analiza aktywności największych reklamodawców w polskim Internecie przygotowana na podstawie danych z systemu monitoringu reklamy AdReport. Kto, kiedy i co reklamował w sieci na przestrzeni dwunastu miesięcy ubiegłego roku?
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsi reklamodawcy ogółem
Najaktywniejsi reklamodawcy ogółem
Kolejny rozdział raportu poświęcony został w całości różnym formatom reklamy internetowej. Dane przygotowane przez dostawców usług adserwerowych oraz producentów systemów do prowadzenia kampanii mailingowych posłużyły do analizy, które z formatów reklamy internetowej są obecnie najczęściej wykorzystywane w polskiej i zagranicznej sieci, a także, jaka jest ich skuteczność mierzona popularnymi wskaźnikami.
fot. mat. prasowe
Średni CTR dla najpopularniejszych formatów reklamy banerowej w Polsce 2010
Średni CTR dla najpopularniejszych formatów reklamy banerowej w Polsce 2010
Uzupełnieniem analizy efektywności różnych form reklamy internetowej jest rozdział przygotowany przez studio badawcze EDISONDA. Na podstawie wyników przeprowadzonego badania eyetrackingowego mailingów reklamowych analitycy EDISONDY odpowiadają, jak należy przygotować treść mailingu, aby zainteresować i skłonić do działania jak największe grono odbiorców.
![IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii [© Coloures-pic - Fotolia.com] IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/IAB-Polska-87-firm-z-branzy-reklamy-online-odczuwa-skutki-pandemii-229092-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl