Przeczytaj także: Wschodni rynek farmaceutyczny kusi firmy
Co decyduje o zaufaniu do firmy farmaceutycznej?
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na zaufanie Polaków do firmy Polfa (wśród tych, którzy deklarują zaufanie do firmy) jest jej wieloletnia obecność na rynku (92% odpowiedzi „zdecydowanie tak” lub „raczej tak”).
Za istotne należy uznać także zaangażowanie w działalność poza biznesową, prowadzoną na rzecz społeczeństwa – organizowanie kampanii edukacyjnych. Tę odpowiedź wskazało 55% respondentów, którzy ufają firmie Polfa. A które aspekty działalności firmy budują zaufanie respondentów do firmy Bayer? Az dla 97% osób, które ufają tej firmie farmaceutycznej, ważna jest jakość i skuteczność produktów. 95% wskazuje własne doświadczenia z produktami firmy, 93% wieloletnią obecność na polskim rynku (odpowiedzi „tak” lub „zdecydowanie tak”). Tak silną pozycję firmy buduje też to, że firma prowadzi działalność edukacyjną – docenia to 60% respondentów. Istotne jest również to, że respondenci nie kojarzą firmy z negatywnymi doniesieniami (83%) czy to, że ich znajomi pozytywnie wypowiadają się o firmie (86%).
fot. mat. prasowe
BAYER: Co w Pana(i) opinii powoduje, że wskazana firma jest godna Pana(i)? Odpowiadający: badani, kt
BAYER: Co w Pana(i) opinii powoduje, że wskazana firma jest godna Pana(i)? Odpowiadający: badani, którzy deklarują zaufanie
Warto zauważyć, że doceniamy fakt, że firmy farmaceutyczne zamieszczają na swoich stronach internetowych informacje na temat chorób i profilaktyki. W przypadku każdego z analizowanych podmiotów, jest to czynnik, który w znacznym stopniu powoduje, że firma jest godna zaufania. W przypadku Polfy jest to aspekt ważny dla 58% osób, które deklarują zaufanie do tej firmy, przypadku Polpharmy dla 64% i następnie firmy Bayer 70% oraz GlaxoSmithKline – aż 78%.
Wyniki te mogą świadczyć o tym, że strony internetowe są już nie tylko wizytówką firmy, miejscem zamieszczania podstawowych informacji o przedsiębiorstwie, ale stają się dla Polaków źródłem poszukiwania informacji o wybranych jednostkach chorobowych. Z wizerunkowego punktu widzenia, przestają być "tylko" producentem leków, ale stają się wiarygodnym partnerem w zdobywaniu wiedzy na temat chorób i profilaktyki – ocenia Anna Sarnacka.
fot. mat. prasowe
POLPHARMA: Co w Pana(i) opinii powoduje, że wskazana firma jest godna Pana(i)? Odpowiadający: badani
POLPHARMA: Co w Pana(i) opinii powoduje, że wskazana firma jest godna Pana(i)? Odpowiadający: badani, którzy deklarują zaufanie
Treść takich stron jest przedmiotem wnikliwych ocen pod względem zgodności ich treści z prawem farmaceutycznym przez agendy regulacyjne. To skutkuje skoncentrowaniem się przez producentów leków na stałym poszukiwaniu nowych metod promowania nazw samych produktów leczniczych poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.
Niezależnie od zamieszczanych treści promocyjnych producenci zamieszczają informacje istotne z punktu widzenia wiedzy o chorobach i możliwościach terapeutycznych, co przyczynia się zwiększenia wiedzy o poszczególnych jednostkach chorobowych – dodaje dr Jacek Wędrowski.
Internet gwarantuje szerokie dotarcie do społeczeństwa. Multimedialne narzędzia umożliwiające edukację oraz wymianę poglądów gwarantują skuteczność działań komunikacyjnych. Dostępne mechanizmy monitorowania aktywności odbiorców i zbierania ich opinii pozwalają na rozwój narzędzi coraz bardziej dostosowanych do wymagań użytkownika. Narzędzia statystyczne pozwalają na rzetelną ocenę skuteczności i zasięgu kampanii edukacyjnej. To tylko nieliczne aspekty wskazujące na to, że Internet jest najlepszą platformą do prowadzenia skutecznej edukacji – dodaje Maciej Krasnodębski z Openmedica.
![Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018 [© Oleg Zhukov - Fotolia.com] Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-farmaceutyczna/Firmy-farmaceutyczne-wyzwania-2018-204199-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl