Branża finansowa a social media
2011-05-16 13:26
Przeczytaj także: Social media w różnych branżach
fot. mat. prasowe
Liczba konsumentów zgadzających się z następującym zdaniem (%)
Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie nie interesuje ich osobisty kontakt z doradcą bankowym. Dane z rynku niemieckiego pokazują, że im bardziej bank „wirtualny” – czyli im mniej ma oddziałów, tym większy jest udział użytkowników mediów społecznościowych wśród jego klientów. Średnia dla populacji 14+ to 18 proc., a wśród klientów największego w Niemczech banku internetowego, ING Digital Bank aż 35 proc.
Polubię cię, ale nie bezinteresownie
fot. mat. prasowe
% użytkowników serwisów społecznościowych w USA, którzy są zainteresowani sektorem finansowym
Jak skutecznie przyciągnąć „fanów” do profilu banku, pośrednika czy ubezpieczyciela? Klienci banków deklarują, iż najbardziej interesuje ich nie tyle bezinteresowne „lajkowanie” profilu, lecz przede wszystkim konkretne korzyści, np. specjalne oferty i promocje dostępne jedynie dla użytkowników tego typu portali. W drugiej kolejności chcą aby profil firmy umożliwiał uzyskanie pomocy lub pozwolił złożyć reklamację. Będą tam również z zainteresowaniem śledzić opinie innych użytkowników.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl