Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
2011-06-15 09:48
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011
Na ile?
O 2 pkt. proc. wzrosła ilość wyjazdów 7-dniowych. To wciąż najczęściej wybierany wariant długości pobytu wakacyjnego. W maju tego roku wybrało go 66 proc. klientów (maj 2010 – 64 proc.).
W porównaniu rocznym o 1 pkt. proc. spadło w maju zainteresowanie wyjazdami 14-dniowymi. Warto jednak zwrócić uwagę na wspomniany wcześniej aspekt zbliżającego się wysokiego sezonu. Bowiem w porównaniu z kwietniem tego roku grupa ta zyskała aż 5 pkt. proc.
Wyjazdy w innych, mniej standardowych okresach, np. na 5 lub 10 dni spadły w obrazie rocznym z 10 na 9 pkt. Proc.
Kierunki POP Turystyki
fot. mat. prasowe
POP turystyka
Egipt stabilizuje pozycję lidera turystycznych kierunków masowych. W maju, za cel swoich podróży obrało go 28 proc. kupujących klientów. To już tylko o 4 pkt. proc. mniej niż przed rokiem (maj 2010 – 32 proc.). Jak widać każdy kolejny miesiąc przynosi systematyczne odrabianie lutowych strat sprzedażowych spowodowanych zdarzeniami rewolucyjnymi.
Na drugim miejscu maja Hellada. Grecka obietnica spokojnego lata bez demonstracji i strajków zadziałała na wyobraźnię i ufność klientów, którzy ponownie postanowili zachwycać się urokami i historią tej części Europy. Majowa sprzedaż tego kierunku to aż 23 proc. wszystkich rezerwacji. To najwyższy kierunkowy awans w miesięcznym porównaniu. W maju 2010 roku Grecję na cel swoich wakacji obrało tylko 14 proc. klientów. 9 proc. wzrost zaufania robi wrażenie.
fot. mat. prasowe
Egzotyka
Trzecie miejsce należy do wciąż wysoko pozycjonowanej Turcji. Co prawda kolebka rodzinnych wakacji w formacie All Inclusive straciła, rok do roku, 3 pkt. proc., ale obecny 15 proc. udział w sprzedaży naszych portali jest wciąż bardzo dobrym wynikiem.
Ilościowo awansuje też Hiszpania. Przed rokiem ta sama 4 pozycja zestawienia, ale procentowy udział w sprzedaży wzrósł z 9 do 13 proc.
Stawkę punktowanego TOP 5 zamyka w maju Tunezja. Póki co to największa przegrana styczniowo-lutowych zmian rewolucyjnych w Północnej Afryce. Spadek z 3 pozycji zestawienia na 5 miejsce nie jest dramatyczny, ale 6 pkt. proc. mniej w ilości dokonywanych rezerwacji na pewno zauważalnie wpłynie na jej roczny wynik. Zdecydowanie brakuje aktywnych działań promocyjnych tego kierunku odbudowujących zaufanie w bezpieczeństwo tego pięknego i przyjaznego naszym turystom przez lata kraju.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane hotele
Egzotyka poza swoim ścisłym sezonem to jedynie uzupełnienie oferty masowej. Zmienność pór roku i panujących w różnych częściach świata warunków pogodowych zdecydowanie ogranicza ten parytet. Nie dziwi zatem specjalnie ogromne przetasowanie kierunkowe w majowym obrazie porównawczym.
Na prowadzeniu wciąż Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA), które dzięki świetnym ofertom cenowym uzyskały aż 25 proc. udział w majowej sprzedaży egzotycznej. Identyczne miejsce i wskaźnik procentowy wypracowała powracająca na szczyty zestawienia Dominikana.
Drugie miejsce maja w kategorii kierunków egzotycznym trafia do Meksyku i Peru. Oba kierunki obecne w TOP 5 także w ubiegłym roku zyskały tym razem po 17 pkt. proc. Krótką, majową stawkę zamykają Indie i Indonezja, które swoimi ofertami zainteresowały po 8 proc. klientów.
Hotele
Cztery i pięć gwiazdek w kierunkach arabskich, trzy i cztery w europejskich. Śmiało można powiedzieć, że doskonale poruszamy się po standaryzacjach obiektowych wybierając swój własny kompromis pomiędzy ceną i jakością. Niezbędną pomocą w dobrze dobranej ofercie oprócz konsultanta turystycznego wydają się wszelkie programy opiniujące. To one pozwalają bowiem powracającym klientom podzielić się swoją własną wiedzą, nabytym na urlopie doświadczeniem, subiektywnym spojrzeniem, a także zdjęciami i filmami video z kolejnymi, poszukującymi dla siebie najlepszego obiektu klientami.
W poniższej tabeli przedstawiamy najczęściej wybierane hotele w 5-ciu TOP kierunkach miesiąca. Przedstawione w jej czwartej kolumnie oceny pochodzą z naszych portalowych programów OPINIE.
oprac. : eGospodarka.pl