Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
2011-06-15 09:48
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011
Wyżywienie
fot. mat. prasowe
Forma dojazdu
Dla większości majowych klientów to będą bardzo beztroskie i wygodne wakacje. Wygodne, bo bez dodatkowych hotelowych kosztów, czyli - All Inclusive. Ten najbardziej popularny pakiet pobytowy wybrało 69 proc. klientów. To o 1 pkt. proc. więcej niż przed rokiem i o 3 pkt. proc. więcej niż przed miesiącem.
Tradycyjnie drugie w kolejności są programy śniadań i obiadokolacji (HB). Ten 2-posiłkowy pakiet zdecydowało się wybrać 17 proc. klientów. To o 3 pkt. proc. mniej niż przed rokiem. Na trzeciej pozycji maja notujemy oferty z innym, indywidualnie opracowanym przez organizatora programem wyżywienia, który wybrało 7 proc. klientów (maj 2010 – 6 proc.).
Oferty bez wyżywienia (OV) wybrało 3 proc. kupujących, a opcję samych śniadań (BB) 4 proc. klientów.
fot. mat. prasowe
Wyżywienie
Last Minute
W maju ‘lasty’ straciły na popularności - i to aż o 7 proc. - rok do roku. Ich miesięczny wynik, co prawda wysoki, bo 30 proc., świadczy o ogromnym potencjale oferty promocyjnej, ale strata w odniesieniu do ubiegłego roku jest zjawiskiem ciekawym.
fot. mat. prasowe
Last minute
Jaki jest powód? Nigdy nie ma jednego. To splot wielu drobnych elementów, ale jeden może być dominujący. Bardzo dobra bieżąca sprzedaż oferty katalogowej. Jeśli touroperatorzy są zadowoleni z bieżących sprzedaży nie będą przeceniać swoich produktów zbyt szybko. Prawdopodobnie to jednak tylko chwilowe zjawisko, które w kolejnych miesiącach odwróci statystyki.
Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży, członek zarządu Enovatis S.A.
oprac. : eGospodarka.pl