Strony o modzie rosną w siłę
2011-07-13 10:57
Popularność kategorii tematycznych w ramach kategorii Serwisy kobiece © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Popularność serwisów wideo
fot. mat. prasowe
Popularność kategorii tematycznych w ramach kategorii Serwisy kobiece
Jak czytamy w raporcie z badania, ze wzrostem popularności serwisów związana jest ich rosnąca liczba. W grudniu 2005 roku w polskim internecie stron na temat mody i urody było niespełna 10. W kolejnych latach liczba serwisów rosła, w grudniu 2009 serwisów było 59, a w lutym 2011 było już ich 73. W ciągu 5 lat liczba witryn w tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie.
fot. mat. prasowe
TOP 10 grup witryn i domen niezgrupowanych w kategorii Moda i uroda
Z raportu wynika, że najpopularniejszym serwisem na temat mody i urody jest wizaz.pl. W lutym 2011 serwis ten odwiedziło 2 mln 371tyś. użytkowników. Na drugim miejscu uplasował się serwis uroda.onet.pl z liczbą 1 mln 313 tyś. użytkowników, a na trzecim alemodelki.pl z 800 tyś. użytkowników. Serwis wizaz.pl wiedzie prym także pod względem średniego czasu spędzanego na serwisie. Średnio użytkownik przegląda tę witrynę 22 min 49 sec.
fot. mat. prasowe
Płeć i wiek użytkowników serwisów modowych
Z serwisów modowych częściej korzystają kobiety niż mężczyźni. Warto jednak zwrócić uwagę, że mężczyźni stanowią aż 40% użytkowników serwisów mimo, że serwisy wydają się być często kierowane wyłącznie do kobiet. Biorąc pod uwagę wiek internautów, można zauważyć, że najliczniejszą grupą użytkowników są osoby w wieku 15-24 oraz 25-34– łącznie stanowią 58% wszystkich użytkowników serwisów modowych. W pozostałych grupach wiekowych odsetek osób korzystających z serwisów na temat mody i urody jest niższy niż odsetek wśród wszystkich internautów.
fot. mat. prasowe
Wykształcenie użytkowników serwisów modowych
Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania można stwierdzić, że nie ma znaczących różnic między użytkownikami serwisów modowych, a ogółem internautów. Tak więc internauci interesują się stronami na temat mody i urody, niezależnie od wielkości miejscowości zamieszkania, a za czym idzie niezależnie od dostępności innych źródeł informacji czy też samych sklepów.
Także pod względem:
- częstości korzystania z internetu,
- stażu w internecie,
- dochódu własnego netto,
- zamieszkiwanego województwa
- użytkownicy serwisów modowych nie różnią się od ogółu internautów.
Do pobrania:
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl