eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyStrony o modzie rosną w siłę

Strony o modzie rosną w siłę

2011-07-13 10:57

Strony o modzie rosną w siłę

Popularność kategorii tematycznych w ramach kategorii Serwisy kobiece © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z badania Megapanel PBI, liczba użytkowników oraz zasięg serwisów modowych ciągle rośnie - pod koniec 2005 roku serwisy te miały 699 tyś użytkowników zaś w lutym 2011 liczba użytkowników przekroczyła 6 mln. Znacząco zwiększył się również zasięg serwisów wśród internautów z 7% na 35% (w okresie jak pow.). Znaczy to, że na witryny na temat mody i urody zagląda obecnie co 3 internauta.

Przeczytaj także: Popularność serwisów wideo

fot. mat. prasowe

Popularność kategorii tematycznych w ramach kategorii Serwisy kobiece

Popularność kategorii tematycznych w ramach kategorii Serwisy kobiece

W lutym 2011 serwisy z kategorii tematycznej „Moda i uroda” były jedną z najchętniej odwiedzanych kategorii w ramach „Serwisów kobiecych.”

Jak czytamy w raporcie z badania, ze wzrostem popularności serwisów związana jest ich rosnąca liczba. W grudniu 2005 roku w polskim internecie stron na temat mody i urody było niespełna 10. W kolejnych latach liczba serwisów rosła, w grudniu 2009 serwisów było 59, a w lutym 2011 było już ich 73. W ciągu 5 lat liczba witryn w tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie.

fot. mat. prasowe

TOP 10 grup witryn i domen niezgrupowanych w kategorii Moda i uroda

TOP 10 grup witryn i domen niezgrupowanych w kategorii Moda i uroda

Obecnie najwięksi wydawcy serwisów modowych posiadają kilka takich witryn w swojej ofercie. Najwięcej, cztery serwisy, posiada Wirtualna Polska (alemodelki.pl, stylistka.pl, fryzury.info, streetmoda.pl). Na drugim miejscu pod względem ilości witryn modowych znajduje się grupa Gazeta. pl z trzema serwisami (lula.pl groszki.pl, avanti24.pl).

Z raportu wynika, że najpopularniejszym serwisem na temat mody i urody jest wizaz.pl. W lutym 2011 serwis ten odwiedziło 2 mln 371tyś. użytkowników. Na drugim miejscu uplasował się serwis uroda.onet.pl z liczbą 1 mln 313 tyś. użytkowników, a na trzecim alemodelki.pl z 800 tyś. użytkowników. Serwis wizaz.pl wiedzie prym także pod względem średniego czasu spędzanego na serwisie. Średnio użytkownik przegląda tę witrynę 22 min 49 sec.

fot. mat. prasowe

Płeć i wiek użytkowników serwisów modowych

Płeć i wiek użytkowników serwisów modowych

Na kolejnych miejscach pod względem czasu uplasowały się serwisy należące do grupy Gazeta.pl - avanti24.pl oraz groszki.pl ze średnimi czasami powyżej 16 minut.

Z serwisów modowych częściej korzystają kobiety niż mężczyźni. Warto jednak zwrócić uwagę, że mężczyźni stanowią aż 40% użytkowników serwisów mimo, że serwisy wydają się być często kierowane wyłącznie do kobiet. Biorąc pod uwagę wiek internautów, można zauważyć, że najliczniejszą grupą użytkowników są osoby w wieku 15-24 oraz 25-34– łącznie stanowią 58% wszystkich użytkowników serwisów modowych. W pozostałych grupach wiekowych odsetek osób korzystających z serwisów na temat mody i urody jest niższy niż odsetek wśród wszystkich internautów.

fot. mat. prasowe

Wykształcenie użytkowników serwisów modowych

Wykształcenie użytkowników serwisów modowych

Według PBI, pod względem wykształcenia najliczniejszą grupę użytkowników stanowią osoby o wykształceniu średnim (37% użytkowników) oraz o wykształceniu wyższym (26% użytkowników). Nieco mniej osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym korzysta z serwisów na temat mody niż z internetu w ogóle.

Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania można stwierdzić, że nie ma znaczących różnic między użytkownikami serwisów modowych, a ogółem internautów. Tak więc internauci interesują się stronami na temat mody i urody, niezależnie od wielkości miejscowości zamieszkania, a za czym idzie niezależnie od dostępności innych źródeł informacji czy też samych sklepów.

Także pod względem:
  • częstości korzystania z internetu,
  • stażu w internecie,
  • dochódu własnego netto,
  • zamieszkiwanego województwa

- użytkownicy serwisów modowych nie różnią się od ogółu internautów.

Do pobrania:

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: