Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego II kw. 2011
2011-08-11 11:48
Przeczytaj także: Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2011
Blisko trzy czwarte badanych firm (72%) przyznaje, że w ich branży opinia firmy wiarygodnej finansowo jest istotna i ma duże znaczenie dla prowadzenia działalności gospodarczej. W tym co czwarty respondent (25%) jest zdania, że jest to bardzo istotna kwestia dla jego interesów. Wśród wszystkich badanych segmentów rozkład wyników jest bardzo zbliżony.
„Wyniki badania dotyczącego firmy wiarygodnej finansowo i solidnego kontrahenta wskazują jak ważna jest opinia wiarygodnej firmy. Ponad 70% firm, przyznaje, że w ich branży posiadanie opinii firmy wiarygodnej finansowo, jest istotnym czynnikiem wpływającym na prowadzenie działalności gospodarczej. W naszej ocenie równie kluczową kwestią, o której nie można zapomnieć, jest dokładność i poprawność metodologiczna badania wiarygodności. W związku z tym BIG InfoMonitor podjął w tym zakresie współpracę z polską Agencją Ratingową EuroRating” – dodaje Marcin Ledworowski, Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor.
Zdaniem ekspertów BIG InfoMonitor możliwość sprawdzenia wiarygodności finansowej partnerów będzie miała coraz większe znaczenie. Wynika to z jednej strony z problemami w odzyskiwaniu należności na drodze sądowej, a z drugiej z obaw o sytuację finansową kontrahentów związaną z sytuacją na rynkach międzynarodowych. Korzystanie z rzetelnych źródeł potwierdzających wiarygodność finansową przed rozpoczęciem współpracy może uchronić przed trudnościami w odzyskaniu należności.
fot. mat. prasowe
Czy w Pana/-i opinii przepisy prawa w Polsce pozwalają mikroprzedsiębiorcom na skuteczne egzekwowani
fot. mat. prasowe
Czy zjawisko finansowania się dużych firm poprzez celowe nieterminowe regulowanie płatności wobec ma
Informacje o badaniu
Wskaźnik Bezpieczeństwa Działalności Gospodarczej (będący głównym elementem raportu BIG) zaczęto badać, w celu stałego monitorowania wpływu bieżącej sytuacji ekonomicznej oraz zatorów płatniczych na poziom bezpieczeństwa gospodarczego. Na zlecenie firmy BIG InfoMonitor, co kwartał, instytut Pentor przeprowadza badanie wśród osób odpowiedzialnych za finanse w trzech głównych segmentach firm –dostawców usług finansowych, dostawców usług masowych oraz przedsiębiorców. Do sierpnia 2009 r. nazwę wskaźnika określano jako BOG. We wrześniu 2009 zmieniono jego nazwę na wskaźnik BIG. Wskaźnik może przyjmować wartość od -100 do 100.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl