Ulubione media polskich przedsiębiorców
2011-09-19 00:10
Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?
fot. mat. prasowe
Ulubione stacje telewizyjne według badania
Ulubione stacje telewizyjne według badania
Portal Firmy.net wśród przedstawicieli przedsiębiorstw w nim zarejestrowanych przeprowadził ankietę, mającą na celu zbadanie ich preferencji medialnych. Badaniem zostało objętych 1468 osób, reprezentujących swoje firmy. Wśród portali informacyjnych, cieszących się u badanych największą popularnością, są Onet.pl, na który wskazało 30,5% respondentów oraz Wirtualna Polska z 20,6% wskazań.
fot. mat. prasowe
Najchętniej oglądaną telewizją wśród polskich przedsiębiorców jest TVN, który został wskazany przez 44,7% badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Polsat i TVP 1, które cieszą się sympatią odpowiednio 8% i 6,8% ankietowanych. Ciekawostką w badaniu jest fakt, że dokładnie połowa ankietowanych ogląda telewizyjne regionalne serwisy informacyjne, druga zaś nie ma tego w zwyczaju.
fot. mat. prasowe
W prasie niepodzielnie prym wiedzie Gazeta Wyborcza, która jest ulubionym dziennikiem aż 35,1% respondentów. Na drugim miejscu, z wynikiem 8,2%, znajduje się Rzeczpospolita. Najczęściej słuchanymi stacjami radiowymi, według polskich przedsiębiorców, są RMF FM, na które wskazało 25,5% badanych, Radio Zet z wynikiem 16,9% oraz Polskie Radio Program III, które cieszy się sympatią 13,8% badanych.
Przeprowadzone przez nas badanie miało na celu wysondowanie, które media cieszą się największą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. Przekrój firm, które wzięły udział w naszej ankiecie zbliżony jest do jego układu w skali całego kraju, dlatego też jesteśmy przekonani, że zebrana próba odzwierciedla tendencje ogólnokrajowe w tym temacie - mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel twórcy Firmy.net, szwajcarskiej firmy NNV AG.
Informacje o badaniu
W badaniu wzięło udział 1468 przedsiębiorstw, najwięcej z sektora MŚP, które w badaniu reprezentują aż 98% całej próby.

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl