Usługi Premium Rate
2011-09-22 10:10
SŁOWNICZEK POPULARNYCH W POLSCE USŁUG TYPU PREMIUM RATE © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Do czego służy telefon komórkowy?
Usługi Premium Rate to takie, z których korzystanie możliwe jest za pomocą telefonu komórkowego i wiąże się z koniecznością poniesienia większej, niż w przypadku zwykłego sms, opłaty. Zazwyczaj przystępujemy do korzystania z nich poprzez wysłanie wiadomości. Tomasz Grabarek, ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”, radca prawny, przypomina- Informację na temat odpłatności za usługi typu Premium Rate można znaleźć w umowie z operatorem sieci komórkowej lub w regulaminie tych usług dostępnym np. na stronie internetowej ich dostawcy. Dodatkowo, dostawca tego typu usług, przed naszym przystąpieniem do korzystania z nich, jest zobowiązany podać jej koszt, np.: przysyłając wiadomość sms z tą informacją. Warto też, zanim zaczniemy korzystać z usług Premium Rate, zapoznać się z ich regulaminem. Można go znaleźć na stronie www dostawcy usług.Do usług Premium Rate możemy zaliczyć: usługi subskrypcyjne (informacja o pogodzie, bieżących wydarzeniach z kraju lub świata), konkursy promocyjne, w których możemy wziąć udział za pomocą wysłania wiadomości sms, a także gry i loterie.
Ceny usług Premium Rate
Warto wiedzieć, że wysokość opłaty za usługi Premium Rate jest często powiązana z numerem, pod jaki należy wysyłać sms, zgłaszający naszą chęć korzystania z niej.
Wiadomości sms wysłane na numery rozpoczynające się od cyfr 70 (70***) kosztują 0,50 zł netto. Numery rozpoczynające się od cyfr 71 będą kosztować 1 zł netto. Pierwsza cyfra znajdująca się po siódemce oznacza koszt sms netto. Na przykład wysłanie wiadomości pod numer 72*** kosztuje 2 zł plus VAT, a pod 73*** - 3 zł plus VAT. Można też spotkać się z numerami usług rozpoczynającymi się od cyfry 9. W tym przypadku usługa będzie kosztować ponad 10 zł netto. Dwie cyfry po dziewiątce oznaczają cenę za jeden wysłany sms netto. Zatem, wysyłając wiadomość pod 910***, zapłacimy 10 zł plus VAT, a pod 935***, 35 zł plus VAT.
W przypadku kosztu usługi Premium Rate ważne jest także ustalenie, czy płacimy tylko za wiadomości wychodzące, czy także za te, które otrzymujemy. Taką informację zobowiązany jest nam udostępnić dostarczyciel usług.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl