Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
2011-10-26 13:11
Przeczytaj także: Rynek wewnętrzny w Polsce 2012
Sprzedaż hurtowa w 2010 r. w przedsiębiorstwach handlowych wyniosła (w cenach bieżących) ok. 846,5 mld zł i była o 11,4% wyższa niż przed rokiem. Wzrost sprzedaży hurtowej zanotowano w grupie towarów nieżywnościowych o 13,0% oraz w zakresie sprzedaży żywności o 5,8%. Sprzedaż napojów alkoholowych była niższa o 5,2%. Wpłynęło to na strukturę sprzedaży hurtowej, gdzie udział sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych spadł o 0,7 pkt. proc., napojów alkoholowych o 0,5 pkt. proc., natomiast towarów nieżywnościowych wzrósł o 1,2 pkt. proc.
fot. mat. prasowe
Gastronomia
Przychody ogółem z działalności gastronomicznej w cenach bieżących wyniosły w 2010 r. ok. 21,7 mld zł i w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 0,7%. Z produkcji gastronomicznej pochodziło 69,3% tej wartości, 27,9% - ze sprzedaży towarów handlowych (w tym 19,4% ze sprzedaży alkoholu i wyrobów tytoniowych), a 2,8% z pozostałej działalności.
W Polsce wydatki przeznaczane na restauracje i hotele w strukturze spożycia indywidualnego kształtują się wciąż na niskim poziomie w porównaniu z krajami Unii Europejskiej. W 2009 r. udział tych wydatków dla Unii Europejskiej wyniósł 8,5%, w tym dla Polski 2,9% (w 2010 r. 2,3%).
fot. mat. prasowe
Struktura placówek gastronomicznych
Struktura placówek gastronomicznych
![Rynek wewnętrzny w Polsce 2011 Rynek wewnętrzny w Polsce 2011](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/handel-detaliczny/Rynek-wewnetrzny-w-Polsce-2011-105394-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : eGospodarka.pl