Internet w regionie CEE 2010-2011
2011-10-27 12:24
Penetracja internetu w regionie (2010 – 2011) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Okres świąteczny - czego szukali internauci?
Rynek Internetu w regionie CEE jest przedmiotem regularnych analiz realizowanych przez firmę Gemius, a ich wyniki prezentowane są na najważniejszych konferencjach branżowych. Wyniki badania gemiusAudience, obejmującego między innymi monitoring zachowania internautów w sieci i ich nawyków oraz wskaźniki dotyczące struktury socjo-demograficznej wskazują, że krajem o największej liczbie internautów w regionie CEE jest Rosja. Populacja użytkowników sieci przekroczyła tam 50 milionów, a w ciągu zaledwie roku ponad 10 milionów nowych użytkowników zaczęło korzystać z rosyjskiej sieci przynajmniej raz w miesiącu. Na drugim miejscu w tym rankingu uplasowała się Turcja, w której liczba internautów wynosi około 24 milionów. W Polsce liczba internautów w lipcu 2011 r. wynosiła blisko 19 milionów.fot. mat. prasowe
Penetracja internetu w regionie (2010 – 2011)
Ukraina, pomimo stosunkowo młodego rynku internetowego, może pochwalić się największym wzrostem liczby internautów spośród badanych krajów. Od czerwca 2010 do czerwca 2011 odnotowano tam 44 proc. wzrost liczby użytkowników Internetu. Powyższy wynik zasługuje na uznanie zwłaszcza, że pod względem liczby internautów, kolejny kraj w rankingu – Rosja – odnotował o jedną trzecią mniejszy wzrost procentowy.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę online na użytkownika (€/2010) – wszystkie kraje poza Ukrainą, Białor
W krajach regionu CEE udział wydatków na reklamę online, jest wciąż niższy niż w krajach Europy Zachodniej. Takie wnioski można wyciągnąć analizując dane zawarte w raporcie IAB AdEx. W ciągu pięciu minionych pięciu lat, na pierwszym miejscu w rankingu wydatków na reklamę online na użytkownika, plasuje się rynek czeski, gdzie na jednego internautę przypada kwota 60 euro. Według wspominanego raportu IAB AdEx, w 2011 r. region CEE jest najszybciej rosnącym rynkiem pod względem wydatków na reklamę w sieci, i odnotowuje 33,8 proc. wzrost przychodów z reklamy w porównaniu do poprzedniego roku.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl