eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyGospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011

Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011

2012-01-09 11:32

Przeczytaj także: UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011


RYNEK INTERNETU
  • Większość badanych gospodarstw domowych (63,1 %) deklaruje, że posiada w domu komputer. Z kolei 59,5 % wszystkich gospodarstw domowych ma dostęp do sieci Internet.
  • Większość respondentów (61,4 %) co najmniej kilka razy w roku korzysta z Internetu, jednak największą grupę (40,6 %) stanowią ci, którzy korzystają z niego codziennie.
  • Użytkownicy Internetu najczęściej łączą się z siecią w domu (84,9 %) lub w pracy (29,8 %).
  • Zdecydowana większość respondentów korzystających z Internetu w domu, posiada stały stacjonarny dostęp (80,7 %). Wśród nich najliczniejszą grupę (21,1 %) stanowią osoby posiadające łącze o prędkości od 2 Mb/s do 3,99 Mb/s. Z mobilnego dostępu do Internetu korzysta 23,3 % gospodarstw domowych. Najczęściej deklarowana przepustowość mieści się w przedziale 4 - 7,99 Mb/s (25,8 % wskazań), a 12,8 % badanych posiada Internet mobilny o prędkości co najmniej 8 Mb/s.

fot. mat. prasowe

Przyczyny nie posiadania dostępu do Internetu w domu (w %, n=635)

Przyczyny nie posiadania dostępu do Internetu w domu (w %, n=635)


  • Średnie miesięczne opłaty za Internet kształtują się na poziomie: 57 PLN (w przypadku dostępu stacjonarnego) oraz 56 PLN (w przypadku dostępu mobilnego).
  • Możliwość uzyskania bezpłatnego dostępu do Internetu skłoniłaby do rezygnacji z usług obecnego dostawcy 12,3 % badanych. Prawie jedna trzecia osób (32,8 %) twierdzi, że korzystałoby z darmowego dostępu dodatkowo, obok aktualnie posiadanego, jednak taki sam odsetek uważa, że nie ma w ogóle potrzeby korzystania z takiej usługi.
  • Blisko co piąta osoba bez Internetu (21,2 %) byłaby skłonna skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu mimo ograniczeń. Ponad połowa (54,3 %) nie byłaby zainteresowana tego rodzaju dostępem.
  • Zdecydowana większość respondentów (97,9 %) twierdzi, że nie korzysta z technologii przekazywania głosu przez protokół internetowy „Voice over IP” (VoIP). Z technologii tej korzysta jedynie 1,3% osób, z czego 0,6% poprzez komputer, 0,5% bezpośrednio bez użycia komputera, a 0,2% przez karty zdrapki, pre-paid, czy numer dostępu.
  • Na rynku komunikatorów internetowych dwa programy są zdecydowanie częściej wykorzystywane niż narzędzia firm konkurencyjnych. W grupie wszystkich komunikatorów prowadzi Gadu-Gadu (84,0 %), a w wśród komunikatorów głosowych - Skype (74,1 %).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: