eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMarki piwa w Internecie

Marki piwa w Internecie

2012-01-25 00:11

Marki piwa w Internecie

Popularne źródła © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak użytkownicy Internetu wypowiadają się na temat popularnych marek piwa w social media? O tym mówi raport "Monitoring marek piwnych w Internecie" przygotowany dzięki współpracy agencji PR Publicon i firmy monitorującej Internet - Brand24.pl.

Przeczytaj także: Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną

Piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy. Rocznie na głowę wypijamy średnio około 90 litrów tego trunku, od lat zajmując czołowe miejsce wśród narodów najchętniej sięgających po piwo. Można je odnaleźć niemalże w każdym sklepie. Stanowi nie tylko ulubiony napój mężczyzn. Z przyjemnością sięgają po niego także kobiety. Spożywany w małych ilościach może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Na świecie jest szczególnie ceniony i chwalony za swoją wyjątkowość.

Rodzajów piw jest wiele, dostosowanych do wymagań i gustów nawet największych smakoszy. Na półkach z tymi trunakmi, obok klasycznych pilsów i lagerów, można znaleźć piwa górnej fermentacji, fermentacji spontanicznej, stouty, piwa białe, pszeniczne i miodowe. Sięgając po dany rodzaj piwa, zwracamy uwagę szczególnie na jego jakość. Przy wyborze często mamy już wyrobioną opinię. Skąd ją czerpiemy? W wyniku własnych poszukiwań lub z polecenia znajomych próbujemy coraz to nowych trunków. Swoimi doświadczeniami na temat ulubionych marek piwnych chętnie dzielimy się w mediach społecznościowych.

fot. mat. prasowe

Popularne źródła

O piwach najczęściej dyskutujemy na forach internetowych


W ten sposób powstał raport, który przedstawia analizę opinii na temat wybranych popularnych marek piwa, opublikowanych przez konsumentów w mediach społecznościowych w listopadzie 2011 roku. Monitoringiem objęto marki: Kasztelan, Ciechan, Lubuskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś, Redd’s. Raport ukazuje ilość wzmianek na temat wybranych marek w ciągu 10 dni, źródła opinii, stosunek negatywnych treści względem pozytywnych oraz ranking najpopularniejszych piw.

Podstawowe dane z raportu można ująć w kilku stwierdzeniach:
  1. Użytkownicy mediów społecznościowych napisali ponad 16000 opinii na temat najpopularniejszych marek piwa.
  2. Do badania wybrano 1110 kluczowych wzmianek związanych z wybranymi markami piwnymi, umieszczonymi w okresie 19-28 listopada.
  3. Najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa okazały się fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i Mikroblogi
    (15%).
  4. Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekście marki Redd’s.
  5. Najwięcej pozytywnych opinii zebrały marki Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan.
  6. Wśród negatywów najwięcej zebrały Carlsberg, Warka i... wspomniany wcześniej Kasztelan.
  7. Zdecydowanie najwięcej wyników z Facebooka zebrano dla marki Heineken.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: