Marki piwa w Internecie
2012-01-25 00:11
Popularne źródła © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną
Piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy. Rocznie na głowę wypijamy średnio około 90 litrów tego trunku, od lat zajmując czołowe miejsce wśród narodów najchętniej sięgających po piwo. Można je odnaleźć niemalże w każdym sklepie. Stanowi nie tylko ulubiony napój mężczyzn. Z przyjemnością sięgają po niego także kobiety. Spożywany w małych ilościach może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Na świecie jest szczególnie ceniony i chwalony za swoją wyjątkowość.Rodzajów piw jest wiele, dostosowanych do wymagań i gustów nawet największych smakoszy. Na półkach z tymi trunakmi, obok klasycznych pilsów i lagerów, można znaleźć piwa górnej fermentacji, fermentacji spontanicznej, stouty, piwa białe, pszeniczne i miodowe. Sięgając po dany rodzaj piwa, zwracamy uwagę szczególnie na jego jakość. Przy wyborze często mamy już wyrobioną opinię. Skąd ją czerpiemy? W wyniku własnych poszukiwań lub z polecenia znajomych próbujemy coraz to nowych trunków. Swoimi doświadczeniami na temat ulubionych marek piwnych chętnie dzielimy się w mediach społecznościowych.
fot. mat. prasowe
Popularne źródła
W ten sposób powstał raport, który przedstawia analizę opinii na temat wybranych popularnych marek piwa, opublikowanych przez konsumentów w mediach społecznościowych w listopadzie 2011 roku. Monitoringiem objęto marki: Kasztelan, Ciechan, Lubuskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś, Redd’s. Raport ukazuje ilość wzmianek na temat wybranych marek w ciągu 10 dni, źródła opinii, stosunek negatywnych treści względem pozytywnych oraz ranking najpopularniejszych piw.
Podstawowe dane z raportu można ująć w kilku stwierdzeniach:
- Użytkownicy mediów społecznościowych napisali ponad 16000 opinii na temat najpopularniejszych marek piwa.
- Do badania wybrano 1110 kluczowych wzmianek związanych z wybranymi markami piwnymi, umieszczonymi w okresie 19-28 listopada.
-
Najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa okazały się fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i Mikroblogi
(15%). - Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekście marki Redd’s.
- Najwięcej pozytywnych opinii zebrały marki Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan.
- Wśród negatywów najwięcej zebrały Carlsberg, Warka i... wspomniany wcześniej Kasztelan.
- Zdecydowanie najwięcej wyników z Facebooka zebrano dla marki Heineken.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)