Przeczytaj także: Rynek targowy 2013
Dla Międzynarodowych Targów Poznańskich rok 2011, również należy do udanych.
- Rok 2011 był dla MTP lepszy od poprzedniego pod każdym względem. Pod względem ilości metrów kwadratowych sprzedanych wystawcom, ilości wystawców i zwiedzających – mówi wiceprezes MTP, Tomasz Kobierski.
Branżą, która niezmiennie od wielu lat cieszy się powodzeniem jest branża budowlana. Najbardziej udane imprezy roku 2011 na Targach Poznańskich były związane właśnie z sektorem budowlanym.
- Budownictwu poświęcamy każdego roku kilka imprez targowych, na czele z targami BUDMA - największą imprezą w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Budownictwo jest naszą najsilniejszą specjalizacją, jednak bardzo mocnych branż i sektorów mamy na targach znacznie więcej. Z pewnością należy do nich wszystko, co wiąże się z drewnem, zarówno wyroby gotowe, takie jak meble, ale także maszyny do obróbki drewna oraz maszyny pielęgnacji lasów i pozyskania drewna – dodaje Tomasz Kobierski.
MTP co roku wprowadza kilka nowych imprez, w roku 2012 również będą nowości.
- W roku 2012 pojawią się też nowe wydarzenia targowe jak choćby Targi Happy Baby, Targi Ciepła Systemowego – TCS, Międzynarodowe Targi Technologii Spajania FIX-TECH. Do Poznania wraca także Poznań Game Arena – wylicza Tomasz Kobierski.
Powodów do zadowolenia nie kryją również organizatorzy Targów w Gdańsku. Zarówno w sferze inwestycji, jak i działalności operacyjnej.
- Rok 2011 był dla Międzynarodowych Targów Gdańskich S. A. okresem budowania podstaw przyszłych sukcesów. Podjęto wszystkie kluczowe decyzje związane z finansowaniem największej w historii inwestycji targowej w Trójmieście - zakończeniem projektowania Nowego Centrum Targowego Amber Expo. W Spółce Akcyjnej zaszły stosowne zmiany w proporcjach właścicielskich. Nie byłoby to w ogóle możliwe gdyby nie determinacja prezydenta Gdańska. Wola wsparcia dla rozwoju Spółki jest wyjątkowa i w jej efekcie w kwietniu b.r. zostanie oddany do użytku najnowocześniejszy w Polsce obiekt targowo – konferencyjny o podstawowym parametrze powierzchni ekspozycyjnej krytej brutto 12 tys. mkw. i szeregiem sal konferencyjnych – mówi członek zarządu MTG, Bogusław Zalewski.
- Znakomicie udały się Targi TRAKO 2011 i AMBERIF - największe na świecie targi bursztynu i biżuterii. EUROPOLTECH – organizowany przez nas w Warszawie był oceniany znakomicie przez uczestników. Wszystkie nasze targi zostały zaudytowane i prezentowane dane są wiarygodne. Rok 2012 i następne wymagać będą od nas wytężonej pracy. Objęcie NTC i podjęcie działań dla sprzedaży dotychczasowego terenu targowego, zakończenie rozliczeń, praca na dwóch terenach przez pewien czas i naturalnie aktywizacja działalności marketingowej, na którą pozwala NCT – dodaje Bogusław Zalewski.
Rok 2012 – jaki będzie?
Organizatorzy targów w Polsce, nie ukrywają, że rok 2012 nie będzie należał do najłatwiejszych, brzemię globalnego kryzysu będzie ciążyć. Pomimo tego, starają się patrzeć na te trudności, jak na wyzwanie, szukają rozwiązań i nie tracą optymizmu.
- Kurs złotego umacnia się po wielu miesiącach słabnięcia. Poprawia to relacje cen w imporcie, ale pogarsza w eksporcie. Ta tendencja zniwelowana będzie zapewne przez dobre wieści z podstawowego rynku eksportu Polski tj. z Niemiec. Tam w wielu branżach już odnotowano wzrosty jak donosi specjalistyczna prasa targowa z Berlina. Dobre też są perspektywy samych targów niemieckich. W Polsce wysoki popyt wewnętrzny, zarówno konsumpcyjny, jak i inwestycyjny powodowany zresztą różnymi czynnikami jest dość stabilny, przynajmniej w krótkim okresie czasu. Zatem rok 2012 będzie rokiem dobrym także i dla przemysłu targowego – komentuje Bogusław Zalewski, członek zarządu MTG.
Targi muszą się dostosowywać do zmieniających się realiów i muszą odpowiadać na potrzeby klientów, to w dużym stopniu decyduje o kondycji branży.
- Wraz ze zmieniającym się światem zmieniają się także targi - aby lepiej odpowiadać na potrzeby wystawców i gości targowych. Są bardziej specjalistyczne, dedykowane konkretnym branżom. W Polsce organizujemy rocznie ponad 250 imprez targowych. Imprez targowych, często o charakterze lokalnym, przybywa. Tym samym rośnie liczba wystawców i zwiedzających. Co ważne, uczestnicy targów w rozmowach, ankietach i sondach prowadzonych przez Izbę, potwierdzają bezpośredni związek między udziałem w targach, a zwiększaniem sprzedaży, zawieraniem nowych transakcji, podpisywaniem nowych umów. To kwintesencja targów! Nie mam najmniejszych wątpliwości, że idea targów, idea bezpośrednich spotkań przedsiębiorców jest w biznesie niezbędna i niezastąpiona – mówi prezes Polskie Izby Przemysłu Targowego, Andrzej Byrt.
Przeczytaj także:
Targi Mieszkaniowe Nowy DOM Nowe MIESZKANIE, Wrocław 1-2 lutego 2020

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)