Atrakcyjny pracodawca to stabilność zatrudnienia
2012-02-21 12:16
Które aspekty są dla Ciebie ważne przy wyborze pracy w konkretnej firmie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy pracownicy a podwyżka wynagrodzenia
W 2. edycji badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IMCA International na zlecenie firmy Randstad zapytano ponad 7 tys. respondentów o ich opinie na temat pracy w 150 największych firmach działających na polskim rynku. Chociaż nadal najważniejszym wyznacznikiem wyboru pracodawcy jest wynagrodzenie, to kryterium to wybrało 19% respondentów, o 4% mniej niż w 2011 roku. W tym roku wzrosła natomiast liczba ankietowanych, którzy uznali stabilność zatrudnienia za najbardziej atrakcyjną cechę potencjalnego pracodawcy (16%). W porównaniu do poprzedniej edycji badania, większa liczba ankietowanych (13%) wskazała również stabilną sytuację finansową firmy jako czynnik zwiększający jej atrakcyjność.fot. mat. prasowe
Które aspekty są dla Ciebie ważne przy wyborze pracy w konkretnej firmie?
Różnice w postrzeganiu atrakcyjności pracodawcy uwidaczniają się także w odpowiedziach młodszych i starszych respondentów. Pracownicy z dłuższym stażem jako atrakcyjne postrzegają stabilną sytuację finansową firmy (28%), silne kierownictwo (22%) oraz stabilność zatrudnienia (11%). Wśród młodych pracowników najbardziej doceniane są: wysokiej jakości szkolenia (46%), innowacyjność firmy (21%) oraz możliwości rozwoju na przyszłość (18%). Ponadto badania wykazały rozbieżności preferencji między kobietami, które bardziej cenią sobie elastyczność zatrudnienia, równowagę między pracą a życiem osobistym i przyjazną atmosferę pracy, a mężczyznami, którym bardziej zależy na innowacyjności firmy i jej wyrazistym wizerunku.
Jako najmniej istotne kryteria świadczące o atrakcyjności pracodawcy respondenci wskazywali: troskę o środowisko i społeczeństwo (działania CSR) oraz zarządzanie różnorodnością.
fot. mat. prasowe
5 najważniejszych czynników przy wyborze pracy w konkretnej firmie
Informacje o badaniu
Randstad Award to nagroda przyznawana najbardziej atrakcyjnemu pracodawcy wyłanianemu na podstawie opinii potencjalnych pracowników przebadanych w sondażu przez niezależny instytut badawczy. Przedsięwzięcie wyróżnia się spośród innych prowadzonych na świecie badań nt. employer brandingu. Ankiety realizowane są przez niezależny instytut badawczy w trybie on-line, za pośrednictwem zaproszeń przekazywanych w poczcie elektronicznej. Laureaci wyłaniani są na podstawie opinii potencjalnych pracowników, a liczba respondentów (7 000 osób) jest trzykrotnie większa niż ma to miejsce w innych tego typu lokalnych sondażach. Badani to reprezentatywna grupa w wieku od 18 do 65 lat, o różnym statusie na rynku pracy – są to studenci, osoby zatrudnione i niezatrudnione, ale zdolne do pracy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)