Słuchalność radia wśród kobiet 2011
2012-03-22 00:05
Przeczytaj także: Słuchalność radia w IV kw. 2011 wśród uczniów
Kobiety, mimo iż statystycznie ciągle zarabiają mniej niż mężczyźni, to mają decydujący głos przy podejmowaniu decyzji zakupowych – 61,7 proc. z nich odpowiada za robienie zakupów w gospodarstwach domowych w Polsce (raport „Płeć Konsumenta w Marketingu”). Dodatkowo ich siła nabywcza będzie się stale zwiększać, bo według badania Boston Consulting Group do roku 2028 średnie wynagrodzenie kobiet będzie wyższe niż mężczyzn.fot. mat. prasowe
Słuchalność radia wśród kobiet
Największa słuchalność występuje w godzinach rannych i popołudniowych
Radio jest tym medium, dzięki któremu można dotrzeć w sposób skuteczny do adresata: wywołuje emocje, a jednocześnie jest nośnikiem wszystkich niezbędnych informacji o produkcie lub usłudze, których kobiety oczekują od przekazu reklamowego. Również dzięki kampanii radiowej łatwo jest dotrzeć zarówno do szerokich grup kobiet jak i do wybranych, wąskich targetów. W 2011 roku średnio każdego dnia radia słuchało 75,4 proc., czyli 11,7 mln kobiet. Co najmniej raz w tygodniu radio włącza 93,3 proc. A zdecydowana większość z nich (57,4 proc.) deklaruje, że robi codzienne zakupy (źródło: Radio Track).
fot. mat. prasowe
Zasięg dzienny radia wśród kobiet
Zasięg dzienny radia wśród kobiet - najwięcej w przedziale wiekowym 15-24 lat
Co czwarta kobieta (27 proc.) spędza z radiem co najmniej 6 godzin dziennie. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród kobiet w dni powszednie w godzinach porannych - o godz. 9 przekracza 30 proc. Jednak praktycznie przez cały dzień, od momentu obudzenia aż do godzin popołudniowych, radio jest bardzo chętnie wybieranym medium. Od godziny 7 do 16 zasięg stale przekracza 20 proc.
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-XII 2011, target: kobiety

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)