Gry w Internecie 2011
2012-03-30 10:34
Szacunkowa wartość rynku gier w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek gier nieznacznie w dół
Według danych, prezentowanych na grudniowej konferencji Game Industry Trends, najszybciej rozwijającą się gałęzią branży gier jest tak zwane freemium, czyli wszelkie produkcje free-to-play oraz online.W ciągu zaledwie dwóch lat kwoty, wydawane w Polsce na ten typ rozrywki urosły z 50 aż do 250 milionów złotych - podaje Interaktywnie.com. To wciąż mniej, niż dystrybucja pudełkowa, ale dystans z roku na rok topnieje. W 2009 roku wynosił 250 milionów złotych, rok temu już o 100 milionów złotych mniej.
fot. mat. prasowe
Szacunkowa wartość rynku gier w Polsce
Jeśli chodzi o sprzęt, to zdecydowanym liderem są wciąż komputery i laptopy, choć z raportu "Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce", opublikowanego w listopadzie ubiegłego roku przez NoNoobs.pl i Internetowy Instytut Badań Rynkowych wynika, że już ponad połowa graczy wykorzystuje do tego celu również telefony i smartfony. Niewiele tylko mniejszą popularnością cieszą się gry przeglądarkowe.
fot. mat. prasowe
Struktura rynku gier w Polsce w 2011 roku
Analogiczne wyniki - jeśli chodzi o kolejność - uzyskała pracownia TNS OBOP, która w sierpniu ubiegłego roku przeprowadziła na reprezentatywnej grupie badanie "Polaku w co grasz?". OBOP ustalił natomiast, że gracze stanowią 35 procent polskiego społeczeństwa.
- Wiek graczy nie jest zaskoczeniem. Przede wszystkim są to osoby w wieku 15-19 lat, z których ponad trzy czwarte (77 proc.) grało w ostatnim miesiącu w jakąkolwiek grę. Co drugi reprezentant tej grupy wiekowej grał w gry na telefonie komórkowym lub pececie, a co trzeci wybrał gry online - komentują wyniki badań analitycy TNS OBOP. Dwudziestolatkowie najchętniej wybierają gry na telefonie komórkowym i w nieco mniejszym stopniu gry na PC. Interesująco prezentują się natomiast wyniki dotyczące wykształcenia graczy. Osoby z wykształceniem średnim bądź wyższym grają zdecydowanie częściej niż osoby z niższym wykształceniem.
fot. mat. prasowe
Na czym grają polscy gracze
O ile komputery i konsole wydają się być nadal domeną mężczyzn, o tyle kobiety zaczynają już całkiem wyraźnie dominować, jeśli chodzi o pozostałe. Już w 2010 roku amerykański, branżowy portal e-marketer.com donosił, że w gry online gra 42 procent internautek i tylko 38 procent internautów. W przypadku gier społecznościowych przewaga była wyraźniejsza - 28 do 22 procent. Badania dla rynku polskiego, ten stan rzeczy potwierdzają.
fot. mat. prasowe
Jak grają Polacy?
Choć wśród graczy online dominują kobiety, to jednak mężczyznom trudniej oderwać się od monitorów. I to zarówno w przypadku tradycyjnych gier online, jak i tych oferowanych przez portale społecznościowe. W obu przypadkach deklaracje codziennego grania częściej składają panowie. W przypadku gier przeglądarkowych - prawie dwukrotnie częściej – czytamy w raporcie.
fot. mat. prasowe
Polscy gracze w podziale na płeć
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)