Facebook: polskie marki pokonują gigantów
2012-04-13 12:27
TOP 10 - świat © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Profile marek w social media zawiodły marketerów?
fot. mat. prasowe
TOP 10 - świat
fot. mat. prasowe
TOP 10 - Polska
Także porównanie wskaźników ilustrujących aktywność użytkowników wskazuje przewagę lokalnych stron. Engagement Rate dla światowego Top 10 wynosi 0,01 podczas gdy ER polskich fan page'y marek wynosi 0,06.
Aby jeszcze precyzyjniej pokazać stopień zaangażowania fanów catNapoleon.com wprowadził wskaźnik SII2, który ma odzwierciedlać aktywność internautów odwiedzających daną stronę. Dlatego nie bierze on pod uwagę w aktywności moderatorów (m. in. liczby ich postów czy komentarzy). Z analiz (na podstawie danych z ponad 7000 stron) catNapoleon.com wynikało, że najważniejsza jest liczba komentarzy użytkowników. Wystawienie komentarza oznacza, że dana osoba najprawdopodobniej nie tylko poczuła się zaangażowana w relację z marką, ale też zapoznała się z wypowiedzią moderatora lub innych użytkowników.
SII2 także wskazuje na przewagę lokalnych, w tym przypadku polskich stron. Wynik uzyskany w SII2 dla światowej “10” to: 1,35. Tymczasem SII2 na najwiekszych polskich stronach marek wynosi 16,08.
Na wysoką aktywność polskich stron wpływa także ich specyfika. W polskim zestawieniu znalazły się strony typowo rozrywkowe jak Demotywatory i Kwejk, bardzo aktywna na Facebooku stacja radiowa (Radio ESKA), czy zabawny fan page bohaterów reklam TP SA. W zestawieniu międzynarodowym występują jedynie typowe strony producentów. Jednak nawet usuwając z zestawienia Demotywatory, Kwejk oraz Serce i Rozum, wciąż polski Top 10 ma wyższy wskaźnik SII2 (8,50) oraz ER (0,03). Wciąż jest na nich także więcej komentarzy (8 118). Mniejsza w stosunku do światowcy marek jest średnia liczba aktywnych fanów - 20 159.
fot. mat. prasowe
TOP 10 - Polska (bez: Demotywatory, Kwejk, Serce i Rozum)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)