eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajcenniejsze marki świata 2012 - produkty luksusowe

Najcenniejsze marki świata 2012 - produkty luksusowe

2012-05-30 00:20

Najcenniejsze marki świata 2012 - produkty luksusowe

Najcenniejsze marki świata 2012 © fot. mat. prasowe

Po kilku latach oszczędnego gospodarowania swoimi zasobami konsumenci czują się upoważnieni do wydawania pieniędzy na dobra luksusowe. W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, wartość marek luksusowych wzrosła o 15% w ciągu ostatniego roku.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe

Louis Vuitton znowu zapewnił sobie najwyższe miejsce na podium, pozostając najcenniejszą marką luksusową świata, wycenioną na 25,9 mld USD (wzrost o 7%). Drugie miejsce zajął Hermés z wartością 19,2 mld USD (wzrost o 61%), awansując o najwięcej oczek (aż 39) w całym rankingu – od razu na miejsce 32. Hermés zwiększył swoje przychody operacyjne o 32,5%, do 885,2 mln EUR (1,2 md USD) przy wzroście sprzedaży o 18,3%.

„Choć konsumenci sprytniej wybierają marki i zachowują się przy tym raczej rozważnie niż ostentacyjnie, jednak wciąż mają potrzebę wydawania pieniędzy, tyle, że wydają je mądrzej” – zauważa Nick Cooper, Dyrektor Zarządzający Millward Brown Optimor. „Luksus jest postrzegany jako dobra inwestycja, w związku z czym ludzie coraz częściej zwracają się ku klasyce, a nie ku najnowszym modom. Ci, których na to stać, potrafią czerpać z tego przyjemność. Są wśród nich na przykład młodzi profesjonaliści, którzy – z braku możliwości kupna domu (co staje się wśród nich coraz powszechniejsze) – wydają wolne kwoty na luksus ze środkowej półki”.

Widząc spory popyt na „odrobinę luksusu”, marki poszerzają swoją obecność na rynku – wiele z nich otwiera nowe sklepy, rozwija sprzedaż internetową i prowadzi szeroko zakrojone kampanie reklamowe.

Prada również wzmocniła swoją pozycję dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży (o 21%) i zadebiutowała w rankingu marek luksusowych z wartością marki 5,7 mld USD. W ciągu najbliższych trzech lat Prada planuje otwierać około 80 placówek rocznie. Wiele z nich będzie sklepami firmowymi tej marki, co stanowi odbicie ogólniejszego trendu w sektorze dóbr luksusowych, gdzie obecnie dąży się do sprawowania ściślejszej kontroli nad marką i odchodzi od licencjonowania i współpracy na zasadach franczyzy.

Jakość i perfekcja wykonania, dziedzictwo i historia marki to kluczowe czynniki sukcesu w przypadku marek luksusowych. Oznacza to, że wiele znanych marek, jak np. Chanel, Louis Vuitton czy Prada, przypuszcza szturm na brytyjskie zakłady produkujące wełnę, obuwie i wyroby skórzane. Etykieta „Made in Britain” jest atrakcyjna na całym świecie i pomaga markom luksusowym (np. Burberry) zdobywać mocną pozycję w Chinach oraz na innych szybko rosnących rynkach, gdzie pojawia się coraz liczniejsza klasa średnia.

Tegoroczny ranking ukazuje potęgę mocnych marek, które są motorem wzrostu w biznesie, a jednocześnie stanowią coś w rodzaju „polisy ubezpieczeniowej” na trudne czasy. „Marki luksusowe mogą odwoływać się do zarządzania marką jako kluczowej kompetencji pozwalającej im budować wartość finansową marki w dłuższym okresie” – dodaje Nick Cooper.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki świata 2012

Najcenniejsze marki świata 2012 – Dobra luksusowe


Informacje o badaniu
Ranking BrandZ Top 100 to jedyne badanie wartości marek na świecie, w którym uwzględnia się opinie klientów na temat kupowanych marek, w połączeniu z rygorystyczną analizą danych finansowych, wycen rynkowych, raportów analitycznych oraz profili ryzyka. Raport z badania, dostępny w Internecie, zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów, w tym sektora dóbr luksusowych. Pełny ranking BrandZ Top 100 (zawierający również dane w rozbiciu na regiony i kategorie produktowe) można pobrać tutaj. Rankingi oraz wiele innych materiałów można również pobrać w postaci darmowej aplikacji w wersjach: iPhone, iPad , Nokia, BlackBerry i Android pod adresem www.brandz.com/mobile.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: