Codzienne zakupy według Polaków
2012-06-13 11:26
Jakiego rodzaju produkty kupuje Pan/Pani najczęściej z myślą wyłącznie o sobie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: EURO 2012 a zakupy Polaków
Zgodnie w wynikami raportu „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem” aż 61% kobiet deklaruje, że kupuje z myślą o sobie owoce i warzywa. Tylko 31% Pań przyznało się do słodyczy. Za to ponad połowa badanych Panów (53%) pamięta o sobie podczas zakupów i kupuje dla siebie papierosy lub alkohol.fot. mat. prasowe
Jakiego rodzaju produkty kupuje Pan/Pani najczęściej z myślą wyłącznie o sobie?
fot. mat. prasowe
Z kim najczęściej robi Pan/Pani zakupy spożywcze w sklepie osiedlowym?
Kobiety i mężczyźni w większości robią zakupy samodzielnie. Prawie 60% kobiet oraz blisko 50% mężczyzn chodzi na zakupy bez osoby towarzyszącej. Na pewno przyczyną tego stanu rzeczy jest wprowadzony podział obowiązków domowych i chęć zaoszczędzenia czasu, ale czy tylko? Może po prostu szukamy „świętego spokoju”?
Mimo to 42% Panów potrzebuje obecności żon lub partnerek i woli się wybrać na zakupy razem z nimi. To dobra informacja dla Pań – mężczyźni liczą na ich pomoc i wsparcie, a także szanują ich opinię.
fot. mat. prasowe
W jakim stopniu zgadza się Pan/Pani z następującym stwierdzeniem?
Mężczyźni okazali się również uważnymi i racjonalnymi konsumentami. Blisko połowa męskiej części respondentów zwraca uwagę na kraj pochodzenia, skład produktów, czy ich rozstawienie na sklepowych półkach. Aż 45% mężczyzn zadeklarowało używanie ekologicznych toreb.
Jednak pewne różnice między kobietami i mężczyznami są niezmienne. Znakomity przykład podaje Paco Underhill w swojej książce „Dlaczego kupujemy”: Wyobraźmy sobie mężczyznę kupującego pomidory. Stoi przed stoiskiem i patrzy na wyłożone w koszyku produkty. Bierze do ręki pierwszego pomidora, odkłada. Następnie bierze drugiego, odkłada. Potem trzeciego – ten mu się podoba, więc ląduje w koszyku. Pozostałe pomidory przestają dla niego istnieć.
fot. mat. prasowe
Czym Pana/Pani zdaniem powinny się charakteryzować osiedlowe sklepy spożywcze?
Jeżeli chodzi o charakterystykę lokalnych sklepów spożywczych, mężczyźni i kobiety okazali się wyjątkowo zgodni. Oczekują bogatej oferty świeżych produktów oraz serdecznej obsługi. Niemalże połowa ankietowanych wybiera także sklepy, które wabią ich nowoczesnym wyglądem i estetycznym wnętrzem – wszak zakupy to nie tylko obowiązek, ale i przyjemność.
Informacje o badaniu
Raport „ODIDO – Rodzinne zakupy za rogiem” został opracowany na podstawie badania Omnibus na reprezentatywnej grupie Polaków (n=968), kwiecień 2012 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)